Tuesday 2 June 2009

Tulah ngan Boss

Semalam aku tido lewat dari biasa.. Aktuali aku dah set da pon jam before i go sleeping2.. mcm biasa la aku set pukul 5.50 pagi.. alih2 pagi ni aku bangun kol 6.32 pagi.. waaaaaaaaaaaaaaa.... sepa la yang jahat ni!

Kol 6.32 pagi kalau ikut aku dah celepak celepok dah menapak pegi lrt stesen... kelam kabut aku mandi... nak mc aku terkenang plak aku ader meeting pagi & petang.. lagipon tak der hari aku nak duk umah hari2 biasa ni. Kol 6.45 aku kuar umah... terrer tak terrer aku. Mandi cam kobau.. pakai baju cam charlie chaplin... aku memang terrer bab mencepatkan diri.. no hal punya!

Balik2 toleh belakang sambil menapak tengok ada tak teksi... kitaiii!! tak der satu teksi pon lalu.. boleh plak pagi2 cam ni tak de teksi. Hampehh! AKu turun nak g komuter.. macam jauh giler... tak ble jadik nih... aku patah balik.. tengok jam 5 minit lagi kol 7. Aku tak silap train dari BTS bertolak jam 6.57 pagi.. sure tak sempat kalau. Pastu aku turun g lrt.. kot2 kat situ ada teksi. Haremmm takder.. Jam dah kol 7 .05 minit... tak ble jadik ni.. aku jalan direct sampai stesen komuter SS.. sepanjang beberapa minit aku berjalan tu ponn tak der juga teksi yang lalu.. Adehh.. malang sungguh nasib gwe..

Sambil menghunus payung, aku berjalan melepasi kawasan anjing2 melepak.. dalam hati dah set dah... kalau anjing2 ni buat aper2... tak pukul, aku cabut langkah seribus. Ha ha... akhirnya dalam kol 7.15 aku tersembul dekat stesen komuter SS. First time nih aku sampai sini... selalu aku naik lrt pg BTS, then baru tukar train.

Stesen ni sunyi kalau pagi... takut sket la. Lagipun kedudukan dia quite ke dalam & isolated. Kol 7.30 sharp aku sampai stesen komuter midvalley... punch card aku 7.40 ler pagi ni... lewat 10 minit gara2 aku ketulahan ngan boss semalam... cash aku kena! huhu

Ibu ngan senior aku cuti.. ayah plak g kursus... tinggal ler beberapa kerat kitaorang dekat opit tu.. Pagi patut aku ada meeting ngan orang state... tp bos aku sendiri je kot yang pegi. Lagi pon takder pekdah pon aku ada... buat tebal taik telinga jer dengar. Petang aku g meeting kat tingkat aku. Alamakk... mamat ni emsem la pula.. kuikuikui! Dah ler balik tadi aku berdua2an ngan dia dalam lift.. dia kater tak pernah nampak aku before nih.. aku yang besar ni dia tak nampak.. hesh! haha... memang ler... da dulu ini bukan projek aku.. Paly la ni!!! Eiiii!!

Petang aku balik lewat sebab meeting tu habis dalam jam 5. Tu pon aku cabut before chairwoman close d meeting. Aku naik teshi.. adehh... sampai umah terus basuh baju... masak air.. minum air... mandi air.. & semua la aktiviti yang melibatkan air.. Second day aku ni... badan cergas, perut pon da tak sakit tapi aku rasa mcm tak stabil... cam nak jatuh pon ader time jalan.. patut aku jatuh time dekat lift tadi.. bule gak mamat tu tulung angkat aku... hahaha