Monday 1 June 2009

Aku boss

Hari ni patutnya kitaorang pegi N9.. bos pon da tanya2 awal2 pagi lagi...kitaorang tak pegi ker room to room punya audit. Aku kata lah tunggu 2nd boss punya arahan.. Tapi ibu lagi selamba, bos tanya dia "tak pegi ker?", boleh dia tanya en tu balik... "en tak pegi ker?"... kekekekek.

Pagi sebok update report.. petang plak buat report punch card. Punyalah dulu aku keje dekat 5 tahun tak guna punch card pon.. punch kalao nak kira ot jek time ada shutdown.. aku saja eksen2 bagitau boss 2nd aku yg dulu aku tak pernah punch card pownnn... mesti inchik tu berbulu.. hihihi... pastu aku selamba tanya dia.. kenapa dia lambat 3 kali bulan lepas... muhuhaha... suka suki jek aku nih, mcm aku plak bos.

Adik aku bulan ni jer da 5 kali lewat... 2 tak kira lagi yang org lain tolong punch. Aku pun tak faham budak ni. As long ketidakberdisiplinan dia tak menganggu keje aku... aku tak bother sangat. Lantak dia la nak malas ker, malis ke... yang penting tak ganggu hidup aku. Kalau ikut aku nak tulis jek dalam report aku, tapi aku tanak ler menyusahkan satu unit g punch card kat tempat pengarah. Skema skema juga, tapi jangan ler sampai menyusahkan orang kannn...

Aku dari dulu cukup tak minat budak2 lelaki yang tak der disiplin nih. Yang keje memanjang mc.. padahal malam tengok bola la... main game la... repair keta lah... dahlah tu... kalau time keje, konon bizi padahal tah haper di buatnya ntah masa keje selain bertenet, berborak & main henpon. Org lain pon ber'hibur'juga time keje, tapi keje tetap jalan. Aku memang tak admire lah lelaki2 yang jenis macam ni. Tak alive langsung!

Hari ni aku first day... sakitnye perut aku. Dulu kalau boss lama aku, kalau dia nampak muka aku cam mayats & ala2 tak hengen nak layan dia... mesti dia taw aku hujung bulan & suh aku duduk jek. Bos kat cni aku belum geng..hehe. Kalau dekat swasta boleh la kawan2 ngan bos, gomen ni ada "protokol'' yang telah di set dalam minda dorang, oleh diri sendiri.. tak der saper pon suruh sebenarnye. Mentality issue ni memang aku aware sangat dari dulu. What to do...

So far... aku suka kerja aku sekarang. Nak banding dulu, beban kerja aku sekarang lebih banyak. Responsibility lagi besar. Even kitaorang bukan doktor yang menyelamatkan nyawa orang, tapi kitaorang responsible tuk pastikan doktor2 & pekerja kesihatan ni mendapat fasiliti2 yang sepatutnya, yang berkualiti serta selamat untuk digunakan. Korang ingat doktor tu test ker equipment2 dorang tu... dorang pakai jek.. kitaorang yang test.. haaaa... kan da emo... kuikuikui!

Petang aku naik komuter balik umah... uishh... da lama giler aku tak naik komuter kalau time balik keje... asal sampai jer tangga depan Jaya Jusco tu, aku mesti turun bawah g teksi. Kalau straight, naik komuter.. tapi tangga tu memang berhantu lah beberapa minggu kebelakangan ni... aku mesti nak turun jek... ha ha ha.. Masa aku memang banyak... yang nipis poket aku la. Kalau komuter ni sharp, beza dalam setengah jam jek aku sampai umah. Naik teksi, dalam kol 5 aku dah sampai umah... naik komuter & lrt.. kira2 kol 5.30 la...

Aku pening kepala sekarang nih... macam berpusing jek aku rasa... ni gara2 darah yang nak kena buang g drain lah ni... kadang2 rasa macam nak demam... perut rasa kembung... jerawat jangan kata lah... badan panas.. perut sakit.. cubalah org2 lelaki ni merasa benda nih... tau lah macamana sengsaranya jadi pompuan ni. Sapa tak moody kalau tak selesa.. kannnnn.. time2 ni aku ble kuar taichi kalau ada yang cari pasal..