Sunday 31 May 2009

Bapa dan hari Ahad

Selepas melantak magi... aku keluar pegi berjalan2.. jumpa member opis lama. Owshhh... ropanya ada donut lagi sadaps dari Big Apple ngan Jacko yaktu Krispy Kreme... yang hanya ader satu jek kot kat mesia setakat nih. Ni pon member kawan aku tu yang bagitaww.. aku copy jerk info dia.. hahaha

Penat berjalan dari Times Square ke Lot 10.. pastu tak beli aper pon member2 nih... dok risau anak dia yang tidor kat hotel.. susah jugak kalau ader anak2 nih... tambah yang kuat meragam... aku rasa anak aku sok tak berani kot nak meragam ngan aku... kekekekekek... aku pukul tak, cubit pon tak kot... tapi silence treatment yess! Budak ni tabley dimanja sangat.. tabley dimarah sangat.. aku raser the best thing yang bley buat, saiko budak tu... jangan ler sampai dia jadik saiko plak...

Tak diajar bertanggungjawab dari kecik, sampai ke besar la tuh. Macam kitaorang dulu.. even bapak aku bukanlah tentera, tapi kalau nak banding didikan dia ngan komander tentera... bapak aku lagi hebat kot. Mak aku siap simpan tu no telefon teledera.. ha ha ha

~ Tak menyahut lepas 2 or 3 kali panggil, kena la ko. Kater bapak aku, ko lahir dari perut mak ko sekali jer.. bukan dua 3 kali.
~ Kalau buku terkelepet2 pon, kena gak.
~ Kalau amik barang tak letak balik kat tempat asal, sah kena.
~ Kalau tak reti dekat dapur, memang kena.
~ Kalau adik aku sembunyi sampah bawah katil, kena!
~ Kalau membazir air masa basuh pinggan... kena sembur.

Tapi bapak aku sungguh garang, dia sangat penyayang. Aku ngan adik aku yang second jer bapak aku sangat tegas, ngan yang bawah2 tak berapa sangat. Tapi tengoklah kitaorang end up jadik juga manusia yang boleh dikatakan berjaya. Kalau buku latihan extra, tak yah bagitau pun dia sure belikan. Kalau pasal pendidikan, aku ngan adik aku no 2 tu sangat di amik berat... Aku rasa antara duduk rumah ngan asrama... aku akan lebih success kalau duk umah.

Nasib juga otak aku ni clear... lepas jugalah pangkat 1 SPM even aku tak menyentuh buku sangat time nak SPM. Skolah aku dahler rekod 100% pangkat satu SPM... saspen aku time year aku tu aku buat spoil rekod skolah... nasib lah tak. Tapi kalau ingat2, terasa different la time PMR ngan SPM. At least PMR aku masih berdaya usaha... tapi time SPM... langsung aku tak der buat apa. Kelas every week, boleh kata tiap2 hari ada saja yang aku ponteng.. esp kelas BI. Aku ingat puan tu sound aku... kalau u ni dalam set 1 or 2.. tak pe... tapi u dalam set 7! Set 7 ni set budak paling benghap la kat skolah aku. Ellehh... SPM aku BI 2 aper... aku eksen je tu cikgu... kekkekekeke.. Balik prep aku terus tido, tak study... dalam prep pon aku tido... muhuhaha... problem betul aku zaman tu.

Kalau duk umah... aku rasa sure aku cemerlang gemilang dan terbilang punya lah... kuikuikui