Saturday 23 May 2009

Hari kedua di kampung

Pagi ni aku bangun dalam kol 6 lebih since aku dah janji dengan mak aku nak jadi drebar dia. Kol 7 kitaorang round2 pasar tamu beli sarapan. Lepak dekat gerai makcik, dekat2 kol 8 baru la mak aku pegi masjid tuk kursus haji dia. Time aku nak balik, aku konon nak corner la dekat parking lot masjid tu...boleh aku tak lepas & langgar divider. Oiii! malu tuuu...

Rindunyerr aku dekat kereta aku ni.. eeeeee... gelak adik2 aku bila aku buat gaya peluk keta ala2 peluk bantal... memang aku sangat rindu lah. Giler.. selama 5 tahun aku drive, tiba2 keta takder.. apa tak meroyan 4 bulan tanpa kereta. None at all!

Dekat kol 10 setengah aku pegi amik mak aku dekat masjid. Round lagi satu round dekat pasar tamu ngan adik aku. Sempat la juga sapu spek mata 2 3 pasang... ala... kalau da rega bawah 10 hengget... kannn..

Petang aku g majlis nikah kakak sepupu aku. Ni kali kedua or ketiga aku g majlis nikah orang. Tersentuh jugalah aku.. kalau tak aku pun dah bergelar isteri pada orang yang aku sayang. Tapi kalau dah takder jodoh, nak buat macamana. Tengok kakak aku ni... baru beberapa bulan menjanda dia da kawen balik.. emsemm pulak tu husband baru dia.. he he he.. Time kat umah pengantin ni, makcik2 ni bule kata sumer kenal la kalau bagitau nama aku, tapi kalau setakat tengok muka aku doang tataw pulak! Chett!! Dorang kater aku macam pakistan ler... laaa... cakap jer derek aku cam kelingg.. tak baek taww!! Tulah kelebihan dan kekurangan anak sulung kann.. anak bawah2 selalunya tak glemer... ngehngehngeh..

Mak mentua baru kakak aku plak sungguh2 nak mintak address aku. Mentua dia ni orang Selangor... takat nak baik2 tak layan la makcik tapi kalau makcik ader anak emsem, tinggi dan yang sewaktu dengannya.. boleh la.. kekkekekekkeke

Moga kekal ke anak cucu.. AMIN~~