Sunday 24 May 2009

Aku drebar

Hari ni aku kena la memenuhi janji dengan mak aku untuk menjadi drebar dia pegi shopping. Besok aku kena turun KK lagi tuk urus hal kereta pula.

Shopping sakan nih, macam dekat KL aku tak puas shopping plak. Tapi bagi aku, aku lagi suka shopping dekat KK rather than KL. Small place ni senang nak cari barang & aku tak tamak nak pilih2 sangat. Kalau dekat KL, kalau dekat kaunter tu berderet orang beratur, jangan harap aku nak join. AKu rela lagi oii beli time takder offer. Aku bukan boleh crowd nih.. Shopping kali ni nak beli baju mak aku jer ponn.. dah lama dah cita2 dia nak naik haji ni, tahun ni tercapai la kot.

Gara2 nak lepas gian driving aku sanggup ulak alik pegi kampung dalam 200 lebey km padahal umah dekat KK tu pon ader. Singgah dekat kedai nak beli mee ngan sayur. Lama dah aku tak masak. Pastu nampak ader pakcik ni jual udang galah ngan lobster. Murah giler kalau RM20 jer sekilo lobster nih.. sure Daus geram tengok udang ni murah. Dia sibuk nak pesan udang, tapi kebetulan dia pun nak pegi KK besok, so aku suruh ler dia angkut udang2 dia sendirik.

Sampai2 umah aku terus masak. Aku sup ler udang besar tu pastu letak udang banyak2 dekat mee goreng aku. Sayur sehengget kat sini macam rega 2 hengget dekat KL.. sehat tu masakan aku.. hehehe.. Biler dah masak... chett!! aku rasa tak sedap!!