Friday 22 May 2009

Balik Kampung

Dah tak sabar sangat dah aku nak balik ni. Hari ni bos meeting sepanjang hari. Aku dari pagi lagi duk fikir strategi nak mengawalkan aku keluar dari ofis.

Seminggu ni hidup aku berterabur. Ibu takder.. ayah takder.. nasib masih ader juga geng karas aku ni sorang yang tinggal. Tadi aku dah pas dekat 2nd bos aku laporan audit klinik hari tu. Lega la juga. Tengahari tu aku turun makan dengan senior aku. Budak2 nih da goda-goda ajak pegi redbox, tapi stik takder... aku kuchiwa.. senior aku pon kebetulan ader keje tak siap, so aku makan la nasi ngan lauk ikan keli masak lemak... sedaaaaaappppnyaaaaaa!!!!

Lepas makan, dah hisap rokok sebatang dua.. senior aku"jum kita pegi melawat dorang" aku jom ajerr... baru beberapa minit duduk, tiba2 waitress datang nak amik order. Terpaksa la kitaorang makan lagi sekali. Tapi hari ni aku tak hampa sebab aku dapat fish ngan chips.. sedap jugak lerr. Nak muntah kenyang!

Dekat pukul tiga aku naik ofis. Balik2 tanya Daus.. patut tak aku cabut jer tanpa minta izin. Daus"Kalau ko bagitau pun elok juga, tapi kalao ko bagitau pastu dia tak kasik, susah pulak ko"Akuÿe lah kan... alaaa... cabut je la!" muhuhaha... dekat2 pukul aku cabut. Aku pun balik keje 4.30.. kalau minta pun sure boleh jer cuma mulut aku ni la yang berat.

Aku amik teksi pegi KL sentral.. pastu naik bas pegi LCCT. Teksi dari midvalley ke KL sentral RM7.50, naik bas dari KL sentral g LCT baru 8 hengget jer.. uh uh uh... dalam pukul 5 lebih aku sampai dekat LCCT.. singgah makan mcD sementara tunggu makcik aku sampai.

Aku punya tiket baru RM106 hengget jer pon pegi balik, termasuk makan 14 hengget ngan beg 5 hengget ngan seat 10 hengget... murah! murah!

Dalam pukul 11 aku bertolak dari airport. Dalam perjalanan balik tu, sempat lagi ayah aku mengutuk kementerian aku kononnya amalkan rasuah paling besar. Memang lerr... da kementerian aku tu kira kementerian giant dekat Malaysia nih.. apa taknyer... aku senyap jer la.. malas nak bertekak time penat2 ni. Tak penat pon aku tak bertekak juga ponn.. tak kuaserr.. hahaha

Dalam kol 12 lebih juga sampai umah lepas hantar makcik aku ngan anak dia. Sempat jugalah aku jumpa nenek aku. Bestnyerrla aku beradu malam ni... krooooo~~~hhh