Friday 1 May 2009

Layan magi sambil tengok citer New Reservation tengah2 hari ni best pula... Sedapnyaaaa... dalam banyak2 makanan, magi ni salah satu dari top list aku. Ha ha ha... senang dimasak sedap dimakan. Tapi memang maggi ni memang sedap sebenarnya... terima kasih la kepada saper yang invent mee segera.. hehe..

Weather macam mendung2 jer dekat luar tu.. ingat nak keluar p melawat leng not chai kat kedai dvd tu... mesti dia dah rindu dekat aku sebab aku dah lama tak melawat kedai dia ;)

Aku kena diet dah sekarang ni... kalau tak, tak lama lagi aku sure bertukar menjadi agumon nih. Luckily ibu pun diet juga sekarang nih... so takder la makhluk perosak diet antara kitaorang sebab aku pon on diet (konon!) Bila badan dah naik ni... rasa macam tak fit tu yang tak sedap. Lepas raya jer aku dah naik almost 10kgs.. Patut aku bersedih.. tapi aku gumbira la la la la.. orang kata kalau kita tension kita akan makan banyak tapi aku makan banyak bukan sebab aku tension... ha ha. Rasa macam terlepas satu beban dari diri aku lepas aku buat keputusan tu. Rasa ringan & bebas... memang la ader rasa sedih kan, tapi perasaan tu cuma small portion jer.

Kol 8 malam dah ni... jap lagi nak tengok one in a million... At the moment tengah layan cerita My Girl.. lamanyer dah la tak tengok balik citer nih... ibu la ni hari tu kecoh2 nak tengokk citer2 korea yang dah lama aku tinggalkan. Tapi dalam ramai2 hero... Lee Dong Wook tatap mendapat tempat 1st dalam hati aku (soorie la abg The Rock).. hu hu hu. Ingat lagi member aku pernah cakap time first time citer ni kuar dekat tv.. member*Na.. mamat ni muka dia macam c KxpCxxx kan.. Aku*Eh! manada..(dalam hati.. betul2!) Ha ha ha

Sebut pasal ni, teringat 2006.. masa first time shutdown dekat SFI... the best year!

Tengok part yang Yoo Rin tanyer Gong Chan samada inchik tu suka dia atau x... aku paling suka part ni bila Gong Chan yang macam takder perasaan tu terkejut.. comel gila.. (mesti orang yang pernah aku tanya soalan ni terkejut macam tu gak.. ha ha ha) Other part yang aku suker time dorang buat kek... cumieeeeellll!!. Nasib la yang ni kisah kat citer jer... kalau in real life.. melepas dah inchik tu. Kalau kita terlepas someone yang sebenarnya sangat serasi dengan kita, mesti sedihkan. Tapi serasi ni ada banyak pengertian... hanya orang yang merasa je tahu. Kalau kes aku, aku tak menyesal dah la kot. Aku tahu apa yang aku buat tu betul... kenapa aku cakap macam ni, biarlah rahsia ;)

Tapi aku sangat tak setuju kita memilih atas dasar desperate sebab faktor2 seperti keadaan diri, usia etc.. Aku ada jumpa member yang macam ni. Kesian.. tapi dari positive side, mungkin bukan sebab desperate dia memilih, tapi sebab tuhan dah tentukan itulah masa dia bertemu orang yang tuhan tentukan untuk dia. Bagi aku, orang nak kata apa, biarkan sahaja sebab manusia sememangnya berfikir sekadar yang mereka mampu.. dan selalunya dipengaruhi nafsu.. Akal manusia dibatasi oleh limit-limit yang diciptanya sendiri dalam mindanya.. selalu mahukan apa yang dimahu sahaja... tapi hanya pencipta kita yang tahu apa yang terbaik buat kita.

Tapi kalau Dong Wook ni jadi boypren aku... aku tak mahu la kot... tak seswaii (yerrr... aku sedar diri) he he.