Wednesday 26 November 2014

My Story Of Taito Ward


Ok. Tak pemes kan Taito ni. Aku pun blur. Yang paling sinonim dengan Taito ni yekla district Asakusa dan Ueno la op kos. Selain 2 ni ada 3 lagi district which is Ameyoko, Yanaka dan Asakusabashi. Taito ni famous for temple & shrines, parks, musem dan juga zoo.

Antara shrine yang famous is Sensoji & Kaminarimon di Asakusa. Dekat area ni lah letaknya famous souvenir shopping street, Nakamise Dori. Antara tempat yang aku rekemen kalau kome nak cari hotel, duk la area Asakusa. Kalau nak shopping sampai muntah, disinilah tempatnya. Hari hujan pun tadak hal sebab ada covered shooping area called Shin Nakamise shoppping mall sepanjang 380m. Di sini juga terletakya oldest theme park di Tokyo that has operated since 1853, Hanaysihki! Kalau sorang kawan aku tu, tempat pevret dia Don Quijote, aka Donki. Macam-macam ada dan buka 24 jam oke!

Ueno pun a must visit juga. Kepada peminat Hard Rock Cafe, disinilah tempatnya. Selain tu attraction lain juga seperti Ueno Park, zoo dan Ameyayokocho street market. Kalau nak cari kebab halal, ada deme jual dekat Ameya yokocho ni.