Friday 21 November 2014

My Story Of Khaosan World Asakusa Hotel

Kalau sebelum ni kami duduk di proper hotel, kali ni saja duk hostel sebab tengok iklan macam menarik. Hostel ni cater more untuk backpackers tapi ada jugak bilik2 double room dengan private bathroom & external jakuzi macam this one yang kitaorang duduk ni. Beralamat di 3-15-1 NishiAsakusa, Taito-ku, Tokyo. Masa before nak pergi tu jenuh nak google emel adress hostel  ni, tak perasan kat website depa ada buh the address at world@khaosan-tokyo.com

Antara sebab aku memlilih duk sini yeklah sebab the price boleh dikatakan agak murah compare, dalam 16800 yen untuk dua malam. Kalau convert duit mesia around RM270 semalam. Kalau kat Tokyo itu dah kira murah yer! Kalau kat mesia ko dah boleh duk hotel berstar2 dah dengan duit banyak itu.Selain tu, tengok lam gambar bilik2 dia cam menarik giler. So, we gave it a try.

Pneumatic Tube oke!
Only a fireplace, no tv, no refrigerator or kettle
Depan hostel
View dari verandah luar
Jakuzi luar bilik & meja tempat melepak
All the rooms!
If you ask me next time nak tak duduk sini lagi? Considering duk diam2 bertapa dalam bilik hotel bukanlah tujuan kami bercuti so, yes, aku sudi duduk sini lagi. Main reason sebab hostel ni di area Asakusa. Walaupun kedai-kedai tutup seawal jam 6.30 tapi ada jugak yang buka 24 jam di sini contohnya kedai Don Quijote or orang panggil Donki. A supermarket yang ada jual macam2 dari barang makan sampaila ke souvinier, tapi mahal! Ahaha.. Next booking-point, transportation. Hostel ni within walking distance ke Tsukuba Express Asakusa St, Asakusa Line Asakusa St, Ginza line Tawaramachi St. Yang paling dekat op kos la Tsukuba Express. Tambang naik Tsukub Express ni tak mahal pun, dalam 170 yen ke Shin-Okchimachi St untuk interchange ke Oedo line or 220 yen ke Akihabara St untuk interchange dengan Hibiya line. Nak interchange ke Chiyoda line boleh naik g Kita-senju St. Next booking point, kat bilik yang kitaorang duduk which is double room ada banyak plug. Biasa kalau g hotel mesti kedekut plug esp kalau dekat Tokyo tapi dalam bilik kitaorang ada 7 or 8 pplug oke! Cas sampai pitammmmm. Lain2? oke, dekat sini ada kitchen, ada laundry room.. so.. memang sangat memudahkan. Kalau rajin nak masak, p jek beli kuali kecik kat mana2 tuk masak yang simple2.

Yang tak best? 1st sebab takde kettle dalam bilik so kena turun g kitchen untuk masak air guna kettle yang kecik jek pun. Paham2 la betapa pentingnya air panas untuk orang2 yang melancong bawak baby ni. Nak masak tu pulak satu hal sebab kena q, kalau ramai orang kat kitchen yang nak guna makanya kenalah beratuq tunggu turn. Pastu tv tadak, sunyi ooo! Other than that? recommended! Staff pun very helpful, siap hantar ko sampai ke bilik tuk explain macamana nak guna suis kat bilik tu. Bed? kalau tidurku lena, makanya oke la the bed.