Friday 6 November 2015

Bila Jadi Hamba Liabliti

Pagi tadi aku terjaga lebih awal dari bunyi alarm henpon aku, si mega. Pas peluk2 si Hannah jap, aku kelam kabut ke toilet sebab dapat panggilan hajat. Gara2 takut si Hannah tekejut dengar bunyi alarm makanya aku bawak je la henpon ke toilet sebab tak dan nak off alarm, alarm perut da kritikal tahap Gaban. Bukan tak biasa, boleh kata selalu jugak la aku bawa henpon masuk toilet. Sambil2, sambil2 baca. Bukan sekali dua juga jatuh tapi si mega begitu kebal. Tapi kali ni duit aku lebih disayangi oleh apek kedai repair.. makanya pecah la screen si mega lantas arwah la touch screen dia. Ini menjadikan si mega device ke tiga aku yang retak screen nya lepas si ipad min dan si mega 1st.

You hear me correctly, si mega ni bukan mega pertama yang aku ada. Mega 1st aku dulu pun kes sama juga, touch screen arwah. Malas nak pk banyak, so aku beli baru. Kali ni tak mampu da aku nak beli baru. Lain la kalau aku or husband aku or mak bapak aku cop duit kan!


Mula2 tu ada juga timbang2, nak beli model lain or repair je. Tapi bila mengenangkan betapa skrin 6.3" ni memang menjadi kegilaan aku, so I decided to repair. G la kedai amoi dpn umah aku. Amoi tu kata kena tukar the whole set sebab touch screen dah arwah. There goes my RM350, gone just like that!