Wednesday 11 November 2015

I am A Ma

Though i am a 1st time mother, aku takde la terkesan sangat kalau anak aku buat sepah or kotorkan kapet or conteng dinding ka apa ka. Most of the time aku biar je anak aku buat hal dia. Tapi aku bukanlah baik sangat sampai redha jek dengan perangai si tecit yang kadang-kadang mengancam kesabaran. Antara yang boleh buat aku naik gila
1. Baru je sampai rumah pas amek dia dari pengasuh, tudung pun tak sempat buka dia stat melalak tak de pasal. Saja2.
2. Lampin penuh yak dia tanggalkan. Eiiii! Stress kalau kena taik yang cam taik kambing. Jatuh sana sini oke!
3. Tuang susu kat tv, kapet dan semua la. Kalau air kosong aku tak kesah tapi tang susu yang buat aku panas. Melekit oii!
4. Bila tak dapat apa dia nak esp lambat buat susu, hempas kepala dekat lantai. Aku memang panas tol tang kepala ni.
5. Koyak buku. Rosakkan mainan. Ini lagi satu pantang atok nenek moyang aku kalau pedajal buku atau mainan.
Inilah 5 perkara yang selalu buat darah tua aku menggelegak. Lain dari tu, aku cool. Tapi kalau yang lima ni dia buat, berapi ok!