Saturday 7 January 2017

1st Timer Petrosains

Hari ni untuk kali pertamanya kami menjejakkan kaki ke Petrosains. Dulu masa dating2 ada gak hati nak masuk tapi cam tak seswai kot sebab tadak budak kecik.. hihi. Actually kalau g dating je pun ok je sebab dalam tu memang banyak aktiviti.

So, first kena beli tiket. Rega tiket untuk pemegang mykad RM20 untuk dewasa up to 60 years old dan RM 8 for kid age 3 to 12. Apart from that, dorang juga ada offer membership. RM150 untuk 2 adults + 3 kids for 1 year or premium membership for RM180. Kalau premium dapat la exclusive Petrosains Discoverer’s League Colour Changing Mug. Ok, pas beli tiket ble beratur masuk. Barang tak yah bawa & kena tinggal dalam loker yang disediakan for free. Untuk masuk ke dalam, kena naik cam gondola gitu. Ini la track gondola tu.

Perjalanan tak la lama.. while on the way kita akan dihiburkan dengan montaj pasal Malaysia, petronas dll. Interesting dan seram2 manja juga sebab rode dalam gelap. Giler tak terkejut kot2 ada barang jatuh atas kau like tikus ka apa ka... hahahaha



Lepas turun dari gondola, first destinastion jumpa si dinosor. Kat sini ada explainantion how petroleum terjadi dll




Ini sinki dalam toilte, so cute!
Lepas jumpa dinosor, jumpa kakak ni. Kebetulan masa kitaorang masuk tu ada show. Kakak ni buat show pasal kertas.. dia ajar koyak2 kertas bagai... fun la jugak.

Dekat area ni ada game area. Susun blok & teka teki bagai. Bukan Hannah je, aku laki bini pun terhibur. Hannah sampai tanak balik. Kat sini juga ada playground dan screen yang interact dengan kita.

Kat sini juga ada tempat makan sambil menikmati view KLCC park.

Overall experience, sangat puas hati amat2 lah! Yang tak best cuma part kena bayar parking mahal kat KLCC.. ahaks!!