Friday 27 January 2017

Langkawi Day 3

Akitiviti hari ni

1. Langkawi Underwater World
    (RM29 dewasa/ RM21 Budak (Gomen Rate))
2. Lunch dekat McD
3. Check-in HIG Hotel Kuah (RM188/ night)
4. Shopping cekelat dekat HIG mall
5. Shopping beg dekat HIG mall jugak
6. Dinner dekat HIG Food Court

Inilah wajah gumbira si Hannah dan Adam kat Underwater World. Lepas cek out tadi, kitaorang menuju ke sini dan si Chemba & adik ipar ahkak ke Kuah uruskan keta. Dari Nadias Hotel ble jalan kaki je kemari. Bayaran dapat murah dari harga biasa sebab ada gomen rate. Yang menarik kat sini is ada penguin, ada dolphin dan lain-lain hidupan laut. Seronok juga dalam tu walaupun tak lah sebesar mana tapi cukup menghiburkan esp si Adam & Hannah.

Kat dalam ni ada cafe dan restoran Marry Brown. Kalau dekat KLCC Aquaria sumer sea base jek.. kat sini ada juga area luar ala2 hutan kecil yang menempatkan bebarap akuarium. Paling puas hati tengok penyu gemuk berenang2 kat atas ko, dan ikan gemok makan ikan kecik.. ahkak pulak yang lebih2 teruja.




Lepas lunch, kitaorang gerak ke Kuah. Kali ni cek in dekat HIG Hotel pula. Hotel ni memang sangat recommended untuk duduk sebab sangat convenience. Ini adalah hotel Haji Ismail Group, ingat cekelat ingat la pok haji ni kan. So kat sebla hotel ada shopping mall jua; cekelat dan barang2 HIG. Ada beberapa la tenant lain juga, tapi tak meriah sangat shopping complexnya. Yang meriah cuma kedai cekelat.

Kat depan seberang jalan ada gerai2 jual baju dan HIG Food Court. Makanan agak meriah juga dan harga berpatutan. Malangnya lepas berurut semalam betis ahkak sakit gila, jalan pun berdekit2 dibuatnya. Tulang tak sakit tapi muscle sakit pun tak ble jadi juga. Nak turun tangga ya rabbi... senggsara nak mampus kalah orang tuha yang sakit lutut plak oke!