Saturday 25 December 2021

Magellan Sutera vs Shangri-la Tanjung Aru

Dalam jam 7 lebih kami turun breakfast. Turun tangga je sebab tempat makan tu dekat bawah je. Breakfast dia quite meriah jugak la. Thank god kami sampai awal so orang tak ramai. By the time kami selesai dah panjang dah q. Sebelum naik bilik kami explore la sikit area hotel tu. Actually kalau nak explore sungguh2 memang letih sebab kawasan hotel tu luas. Maybe kalau rajin boleh sampai ke Sutera Harbour kot.

Dalam jam 12.15 kami check out. Ambik grab terus ke next hotel, Shangri-la Tanjung Aru. Sampai hotel, minta Grab turunkan dekat Kinabalu Wing lobby sebab hotel ni ada 2 wing & 2 separate reception.. skali lobi dia bertangga tinggi daa & tak seswai klau ada luggage. So ankel grab tu turunkan kami dekat Tanjung Wing lobby dan access ke Kinabalu Wing. Hotel cakap check-in start jam 3 tapi boleh register dulu. Maka menunggu la kami dekat area lobby tu.

Dalam 2.45 kami dah boleh masuk bilik. Sah memang hotel ni worth sangat lah untuk percutian. Kami dapat bilik dekat ground floor, bilik No 9118.. jadi boleh la kalau nak terus berlari ke luar. If it is between Magellan & Shangri-la.. the winner is obvious la kan 😇 Dekat jam 5.30 cam tu kami keluar menikmati sunset while si Chemba keluar pegi ambil kereta sewa dekat Airport. Kali ni kami sewa kereta dekat Avis, ada offer 50% masa booking tu. Dapatlah Honda City dengan harga less than RM600 untuk 6 hari. Biasanya kalau Honda City tak dapat la harga bawah RM100 sehari kalaupun sewa untuk seminggu.

Since jem teruk & si Chemba tak sempat balik tuk layan sunset, kami2 je la dengan family my sis. My mom & sisters yang lain pun stuck jem teruk hala ke hotel sebab orang beramai-ramai ke pantai Tanjung Aru untuk sambut krismas la agaknya. View sunset hari tu tak santek sangat.. maybe sebab hari mendung agaknya!! Dalam jam 8.30 dinner sampai. Kami order Grab je & dinner dalam bilik beramai-ramai. Ini 1st reunion kami after almost 2 years 😭 Harga dinner malam ni cuma RM206 ringgit je untuk 10 orang.. ada udang, ketam, sotong, sayap ayam, ikan, sayur.. murrrahhh sangat la pada aku walaupun order through grab.