Tuesday 14 December 2021

The Civil Engineer

Akhirnya grad juga adik bongsu aku ni. Alhamdulillah sebelum ambik scroll dah dapat kerja dah budak ni. Siapa sangka.. masa dia nak masuk matriks bapak aku mati-mati tak bagi. Dia kata kalau nak masuk matriks juga bayar sendiri pengajian. Masa tu adik aku ada 2 pilihan, ambik diploma dekat UiTM Kuching kalau tak silap dan satu lagi masuk matriks Labuan. Bapak aku memang dari kami dulu dia tak bagi masuk matriks. Baik masuk diploma atau tingkatan 6 katanya. Nasib baik mak aku berjaya slow talk & dapatkan izin my dad untuk masuk matriks. Merasa la si Hannah sampai Labuan masa tu hantar auntie dia. Kalau my dad masih ada he must be proud lebih dari masa kami grad kot. Dalam adik beradik aku yang lain semua duduk asrama luar kawasan, dia seorang je sekolah dekat kampung tapi akhirnya berjaya juga tidak kurang pun dari kami yang merantau jauh sejak tingkatan 1 lagi. Kiranya di mana pun tempat menutut ilmu, hasilnya akan sama kalau berusaha.. ye dok?!

Tapi kan.. kalau aku yang skolah dekat kampung dulu aku yakin mesti aku dah nasuk U dekat UK koman2.. hahaha. Sebab aku spesis takut bapak.. jadi aku rajin belajar kalau bapak ada.. hahaha.