Thursday 11 August 2016

Fisio HUKM

Hari ini bermula la sesi fisio aku. Seawal jam 1 lebih aku meninggalkan pejabat walaupun appointment aku jam 3 petang. Demi memikirkan parking, makanya lebih elok kalau tiba lebih awal. Semalam pun si Chemba jenuh pusing2 cari parking.. last2 valet parking je. Valet parking HUKM ni one time charge is RM10, next 1hr RM1 & capped at RM15. For me masih oke la dari pening2 cari parking.

Back to kesah appointment. Masa appointment yang ditetapkan untuk aku is jam 3, before tu kena mendaftar di kaunter di Bahagian Fisio terlebih dahulu. So dalam kol 2.45 g daftar, jam 3.15 baru masuk jumpa Physiotherapist. Memula kena interview dulu la.. sakit di mana, bila sakit, sakit kat mana, apa jenis aktiviti yang aku selalu buat etc. Lepas tu dia suh aku masuk cubicle dan meniarap atas katil.  Dalam pada tiarap tu, fisio letak hot pack dekat belakang. Argghh! selesa amat rasanya waktu tu. Lama juga dalam keadaan tertiarap tu, silap2 boleh tertidur. Lepas tu dia bagi tali, suh buat senaman stretching. Pastu habis.. hahaha

Before dismissed dia bagi kertas yang menunjukkan jenis senaman yg aku kena buat sendiri di rumah until next appointment..