Wednesday 24 August 2016

Hello KK

Pukul 6.30 aku dah jaga, siap2 mandi pastu tengok dulu cerita Doctors... hahaha. Sempat la tengok episode 18. Kol 8 lebih kuar rumah, hantar si tecit & terus ke KLIA. Kol 9.30 sampai KLIA.. terus je check in sementara tunggu bos sampai.

Semalam dah janji dengan bos nak jumpa dekat Golden Lounge. Op kos la yang naik business class tu bukan aku tapi bos aku, aku numpang sekaki je sebab bos bawa. Dia swap 5000 point tuk bawa aku masukkatanya. Kau hado bos baik macam bos aku? miahahaha. Tapi akau takde la sakai sangat sebab last time pun aku merasa juga duduk dekat lounge tu sebab naik business class masa balik bulan dec last year gara-gara tiket habis. Miahahahah

Kol 12.55 fly, dekat kol 4 la keluar dari airport KK. Kali ni kitaorang duduk Promonade Hotel. Kalau tengok rate kat bawah nun, langsung tak selera nak duduk hotel ni. Mahal naki mampus! Tapi yang aku bayar cumalah RM255 untuk bilik Deluxe King. Makanya inilah view dari bilik aku, room 709..



Cumanya ini sebelum kejadian tukar bilik... Masa check in, receptionist kata aku kena tungu 5 minit sebelum boleh naik sebab bilik masih belum di release dalam sistem. So I waited for 5 minutes before going up to level 7. Upon arriving at the room, dah  rasa semacam when I saw bekas abu rokok & habuk rokok dekat lantai apart from rambut. Condsidering there were slippers provided in the room so I decided to just put up with it. Then I entered the bathroom, cuci tudung yang terkotor masa makan dalam flight tadi. Just when I am about to use the toilet I saw something on the bowl, a tahi! Shittt mannnnn!!! Tahi orang cirit lagi tu. All my life I have never received this kind of 'warm welcome' from any hotel I've been before, damn!

So I call housekeeping, tell them to come and clean the shit. Still unsatisfied, I call reservation & demanded to change my room. Luckily still ada empty room @ level 5. So I stayed at room 514. Eweeeeeee!!!!!!

4.30, bos ajak jalan. Bepeluh tiak la juga berjalan sampai ke pasar ikan oke! Not pasar yang beli lauk2 kering tu tapi he wanted to buy his ikan bilis dekat pasar ikan yang local biasa pergi. Nak kata jauh sangat tak la, tapi jauh la jugakkkk!! Sampai-sampai pasar, tutup. Phuiiii!!! Masa lalu dekat pasar makanan dekat sebla pasar kering tu bos tanya aku.. aku nak makan sini tak. Aku bukanlah kisah sangat mana nak makan tapi considering kawasan tu padat, bising & penuh dengan asap so I said aku nak makan depat proper geraidepan area Promonade tu. My boss pun agree then dia ajak ke Starbuck dulu lepak2, kang lewat sikit baru g makan. Kol 7 lebih kitaorang gerak ke gerai, oder air kelapa ngan sayap je. Bos berapa kali tanya aku tanak makan ke.. compiden je jawab tanak. Malu kot nak makan bersungguh2 sebab ada bos... hahahaha.. Last2 kol 8.30 aku oder room service, nasik goreng kampung Promonade style for RM28 hengget.

Actually oder room service ni one of a must yang aku akan buat bila stay di hotel. Be it lapar atau tak, I will definitely place an order for any food yang berjaya menawan hati aku dari menu. Kali ni nasik goreng kampung dengan sate ayam 2 cucuk, ayam goreng, ikan bilis, acar, telor dan keropok. How is it? I knew food dekat hotel ni either sama je sedap macam stall food or tak sedap. Tapi yang ni frankly memang tak sedap langsung. In fact jauh lagi sedap hotel Tang Dynasty Park hotel yang kos duduk semalam juma RM110 je. This one ayam gorengnya tawar, nasiknya macam masakan budak baru belajar tapi yang paling worst ikan bilis. Napak garing tapi lemah gemalai, lembut macam tak masak. So, I am definitely not happy.


Will I stay here again, kalau takde hotel dah dekat KK ni... perhaps!