Saturday 22 July 2017

Cari Karpet

   
Tadaaa.. inilah rumah aku as of hari ni selepas aktivit menukar karpet malam jumaat tu. Tahu tak berapa rega kapet aku ni? satu RM84 je oi! ketawa guling2 aku!

Alkisahnya khamis tu aku g Tesco, tersinggah la dekat abam bangla jual kapet yang ala2 kapet ikea. Saiz dan thickness yang sama ngan kapet aku ni reganya RM400 oke! Ampat ratusss!!! Kurang punya kurang dia bagi aku RM270. Masa tu nasib baik ada satu je, so aku tak jadi nak beli sebab aku nak 2 or 3. Pastu ari jumaat petang, gatei plak nak g My Town, Cheras. Jalan punya jalan, tersinggah kat kedai Spotlight. Terjumpa plak kapet ni. Masa gulung tu cam tak lawa, tapi bila dah orak nampak cam ok plak.. ada 2 keping. Tengok rega asal RM299, offer jadi RM140. Sekali time bayar kat kaunter jadi RM84 je.. mana tak gumbira guling2.

Aku bajet nak tukar kapet kompom2 la minimum RM600.. mana tau less than RM200 ble dapat kapet dengan good quality & lawa lagi. Pastu try la google pasal kedai tu, kot2 ada outlet lain berdekatan sebab pasang 2 cam tak lawa. Rupanya ada online store.. malangnya online stock pun dah habis. Tak pe, takpe.. 2 ni pun still ok juga. Kalau dapat beli lagi satu, op kos la lagi cunn!!