Friday 14 August 2020

Cuti PD : Grand Lexis Part 1

Hari ni hari kami cuti.. so cutiiiiiiii. Destinasi kali ini masih ke pantai dan kalau pantai ke PD la jawabnya. Dekat jam 11 kami gerak, before jam 1 dah sampai Grand Lexis. Hotel Grand Lexis ni terletak dekat compound yang sama dengan Hotel Lexis, sebelah-sebelah je tu yang kitaorang termasuk salah entrance tu. Masa sampai tu tak ramai orang, aku terus je ke counter dengan harapan pengalaman check-in yang 'indah'. Skali adik kaunter tu cakap kami cek-in kan dulu nanti bilik dah ready kami akan call. Aku tanya bila agak-agak boleh ready, dia kata cek in jam 3. Hampeh dan kuchiwa aku!
Sudahnya kami pegi la melepak dekat pantai sementara nak tunggu bilik ready. Dalam jam 2.30 dapat miss call time tu pula si tecit baru je nak beraksi dekat pantai. Makanya dalam jam 3 lebih baru kamu sampai balik ke hotel. Kalau tadi lengang, jam 3 dah penuh sampai parking pun payah nak cari. Nasib baik juga la kalau dah check-in, boleh terus amik kunci je dekat kaunter kunci. Tapi actually quite annoying dan slow la juga proses check in dia sebab kaunter yang ada cuma 2 je.. unlike dekat Lexis Hibiscus yang ada banyak kaunter in operation. Maybe sebab lobi kecik kot. 

Lepas amik kunci, g tanya dekat abang yang jaga kt pintu tu manakah bilik kami. Abang tu kata, puan punya bilik depan tu je.. sebla je dengan bangunan.  Kat hotel ni ada banyak jenis bilik. Dekat land saja ada bilik deluxe, garden, grand garden, sky pool, premier suite dan deluxe suite. Kat laut pula ada jenis deluxe, executive, premium dengan grand pool villa. Semua bilik ada pool dalam bilik so no worries. Kalau jenis yang garden, grand garden dan grand pool villa tu jenis 2 tingkat so aku recommend amik yang upper level instead if lower level. Kat bawah tu enclosed.

Kali ni kami duduk dekat grand garden pool villa upper level. Kalau publish rate dekat website dalam RM624.00 tapi aku dapat murah sket la dari itu which is RM576 and yes, aku book through website dia juga. 



Katil king, bilik besar.. lebih kurang juga la macam Lexis Hibiscus. Tapi yang paling best pool dia memang besar & puas hati amat kalau nak berenang. Op kos la si tecit gumbira lalalala berenang dan hakak pun tumpang sekaki la happy.. sejam lebih kami berenang bersungguh-sungguh hoiiii..

Untuk dinner kami makan bekal yang aku siapkan pagi tadi je. Aku masak spagetti dengan nasi goreng bodo. Malas la nak fikir nak kena keluar pegi beli makan bagai.