Monday 10 August 2020

Cek Up 28 Weeks

Hari ni hari check up.. as pengunjung setia hospital dan klinik sekarang ni maka aku hanya bertabah saja la. Paling lama dapat 'cuti' dari hospital/ clinic visit cuma 2 minggu maksimum. Kadang-kadang dalam seminggu ada mencecah 3 kali visit oke! Antara tempat yang aku kena visit is Klinik Ibu Anak dan Antenatal Clinic op kos, dietition, scanning centre, opthal dan wad kalau nasib tak baik. Yang ni belum dapat appointment gigi lagi ni.. 

Hari ni aku datang awal. Ingat datang awal sikit boleh la selesai awal. Harammmmmm... Nak dapat nombor kena tunggu mau2 sejam.. pastu nak tunggu no scan naik mau2 dua jam.. nak jumpa doktor sejam lagi.. dan begitu la alkisahnya burn separuh hari. Dekat kol 2 baru siap semuanya.. 

Tadi kena baring cek perut.. da siap cek perut semua, aku bagitau doktor lepas kencing hari tu aku berdiri nak sarung seluar tiba2 rasa cam air panas keluar sikit. Aku tanya doktor tu kencing ke? Air ketubaan boleh bocor macam tu ke doktor? Last2 kena baring balik. Cheh! Bukan takat baring balik.. kena cek bawah siap masuk alat pula. Adodoiii.. menyesalllll. Perit la juga kena masukkan alat tu tadi.. doktor kata so far ok. Dia akan run untuk jangkitan kuman.. kalau ada apa2 dorang call. Aku saspen je masa dia keluarkan borang day care tu.. nak kena masuk wad ke lagi aku ni. Nasib baik tak.. fuhh