Friday 7 August 2020

Penjarakan Fizikal WatIsDat?!

Hari ni kami ke MV tuk lunch di kedai kegemaran. Tak tahu apa sui minggu ni.. sebelum-sebelum ok je tapi kali ni ramai bebenor orang. Kami pun memilih duduk di sudut. Sementara si Chemba oder makan, aku g la beli roti kat kedai tepi kedai tu tinggalkan si kecik jap. Balik ke meja aku tengok meja sebla tu ada pula hakak-hakak beramai-ramai duduk berhimpit, siap kerusi back to back dengan anak aku. Aku dah panas dah.. tak paham penjarakan ke apa minah-minah ni. Sudahnya aku suruh si kecik pindah tempat. 

Come on la.. kita masih PKPP kot. Kalaupun restoran tu bangang tak amik kisah sangat penjarakan sosial tapi kita as pelanggan jangan la bangang sama. Dah tahu padat boleh je kan pegi la tempat lain. Bukan sikit kedai makan kat MV tu.



Nampak kan kerusi tu rapat nak mampus. Anak aku duduk kat situ mula-mulanya. Masa pelayan datang hantar makan aku tegur la kenapa letak meja rapat-rapat tapi mamat tu senyap aje. Tak tahu la paham cakap melayu ke idok. Since no action taken aku terus je emel aduan ke management mall. Nasib ko la kedai! Kira baik la tu aku ngadu ke management.. kalau ngadu ke pihak berkuasa mau kena saman pula ko karang. 

Aku emel aduan jam 1, jam 2.30 tu dapat reply dari manager Customer Service dia. Mega mall kot.. harus la efficient. Well tak pe.. next time datang aku follow up balik status tindakan kedai ni. Jangan macam-macam dengan aku skarang, aku tak puas hati aku sound direct je. Dah tak kira dah.