Friday 23 October 2020

Baby In The Time Of Covid 19 Part 3

Hari ni memang mabuk.. tdo je. Doktor kata jam 9 dia akan dudukkan aku. Kalau jam 9 tu kira 7 jam la post off. Tapi nurse datang dalam jam 11 cam tu. Mula-mula dia suh duduk.. pastu jalan g kerusi selangkah je depan tu. Ya rabbi tak pernah aku rasa sepening dan tak semampu ini. Nak jalan tu rasa kaki tak jejak tanah.. kepala berat macam ada tukul thor dan mamai jangan cakap la. Nurse tu ingat aku mengada agaknya sebab asyik pening je. Pagi tadi aku nampak semua benda bergerak turun.. kali ni semua benda naik atas plak. Aku kata aku gigil ni.. sejuk sangat menggigil ni. Last2 ada nurse lain suruh aku duduk je atas katil. Pastu dia suh aku tido balik.

Dalam jam 4 lebih pening masih kuat, tapi tak tahan aku berpeluh-peluh sampai doktor kena tolong lapkan. Doktor pun tak tahu nak buat apa sebab suhu, gula, tekananan darah, luka jahitan all normal tapi aku menggigil macam nak mati. Nak bercakap pun terketar-ketar. Selimut dah masuk 3 selimut hospital, jaket lagi dan tuala balut leher. Doktor siap call sana sini tanya bos dorang nak buat apa dengan aku. Dorang rule out either epidural failure atau nak demam. Aku punya gigil memang tak boleh bawak bincang sampai katil bergegar kuat. Aku duduk menyandar di katil dan pakai selimut, that is the best i can do for making me feel better masa tu. Aku suh laki aku standby je.. kot-kot nak mati ke aku ni. Gila ko tak ingat ko nak mati.. badan berpeluh-peluh dan sejuk namatey. Gigil dia memang kuat gila. Dalam 30 minit macam tu alhamdulillah dah tak gigil lagi. 

Rasa dah ok sikit aku bangun.. try jalan 2 3 langkah. Pening memang masih ada tapi better. Meniti slow-slow meraba dinding ke toilet sampai akhirnya berjaya berjalan ke bilik baby. Aku bukan apa, aku risaukan si kecik. Seharian tak jumpa anak yang baru je ko lahirkan, mesti la naluri keibuan ko lagi kuat dari segalanya kan. Tengok dia tido dalan sedu sedan, adui sedih betul rasa hati. 

Ini lah wajah si kecik.. memang tak ada rupa aku la nampaknya.. hahaha. Rambut tu je la memang satu-satunya yang baka si Chemba tak dapat nak kalahkan baka aku.. hahaha. He was born at 1.50am @3 kilos. Unnecessary czer.. tapi gara-gara doktor semalam tu hakak kena putung. Mula-mula nak menyumpah tapi thank god.. sebab kena putung one of my fibroid dah been removed so I should thank her instead or a slap 🤓

Malam tu dah ok sikit.. takde gigil tak de demam so dapatlah aku tdur dengan si comel malam ni.. alhamdulillah..