Wednesday 25 November 2009

Not wonderful

Diary dearest... Today is not one of my wonderful day.

Yesterday I woke up at 7 and took an hour berendam dalam tab mandi. At 8 something I went down for breakfast. Checked out at 9 am and  went straight to site to continue our job. Gathered at 3 pm to have a short discussion on our finding before our journey home.. I managed to reach home ten minutes before 10 pm. Lepas mandi, kemas2 sikit... tidooo...

Berbelah bagi antara nak turun office lambat or what... tapi pukul 5.30 mata dah buka. Mandi. Siap2. Sampai ofiice terus completekan report, as early as 6.5 2 aku dah keje oke! After lunch head of team & Aboss duk sesama buat report while aku buat bodo. Mesti dorang tak expect aku dah siapkan report siap dengan gambar2 sekali. Aku dah agak awal2... mesti pengarah nak cepat punya.

Report siap... balik aku shopping dvd dan menabur duit dekat chena kat kedai  dvd tu. Malam aku datang kelas. Last week ponteng kann... next week exam. Tak tahu ler bule datang exam ke tidak since AF1 bagitau next week kitaorang akan berkampung lagi dekat JB. Fail aku bertimbun lagi nak diluluskan. Takat lulus jek tak pe, nak kena check pulak telly tak dengan design. Team utara dah dekat dua minggu tunggu surat aku kuar. Puas ler aku berjanji palsu dengan kontraktur.

Pastu ader nak test dekat Kelate pulak... tu baru yang ni.. kalau 2011 nanti aku ditakdirkan masih ada dekat cini, mati ler sebab plojek2 giant schedule to complete tahun tu. Yang kat JB baru 2 sistem, yang 'giant' tu complete system,lebe 10 siste. Time tu gugu ler rambut aku. Time plojek start ngan abis la time yang paling kritikal. Nak buat keluluse ngan tutup akaung susah kalah2 sakit sembelit you!

Malam ni aku tak menjamah makanan padahal kat JB aku asyik makan jek. Tengahari aku tapau nasik. Balik keje plak beli teh ais mamak jek.. tak jamah apa pun. Kepala pening. Adik aku kawen, silap2 aku tak balik. No sayap ayam.. no Labuan.. no majelis kawen gara2 kebodohan sistem pengurusan agihan kewangan kat Mesia ni.  Seriuws, memang bodoh gile!

Aku tak cakap lagi kat parents aku sebab mak aku still kat Mekah. Nasib juga  parents aku ni golongan yang tak kecoh dengan haktiviti mengembar gembur segala hal. Sempoi all the time, esp my dad. Tapi aku dah cakap ler kat adik aku. Kalo aku tak dapat balik time adik aku kawen pun, aku tak ler rasa apa sangat walaupun aku memang ler nak balik untuk memeriahkan majelis kannn.. Dia kawen jek, bukan pas kawen tak jumpe punn. Dia pun aku rasa dia tak ler bother sangat sebab aku ngan dia line of life ni lebih kurang jek. Dari kecik2 sama2 dah berdikari & kurang kebergantungan kepada sesape pun la except pas ni seband dia la kan. Tengokla macamana. Serabut kepala aku ni tak sudah lagi, malas nak fikir.