Monday 30 November 2009

JB lagi

Besok aku kena turun JB lagi dengan AF1Senora & Aboss. Budak2 lain semua cuti. RonSenora dah dekat LA. Aku sedih juga nanti bila dia dah takder. Dia la tempat aku nak merujuk segala menda dan mengorek segala ilmu2. Dan yang pasti dah takder la orang yang akan panggil nama aku every morning. Sepanjang berjiran, every morning ler nama aku akan berkumandang dengan kuatnya kalau dia sampai ofis. Bukan takat pagi, tengahar sampai ke petang kadang2 tu. Dia ni jenis yang ceria. 


Ada one day tu, dia dengan kuat serta excitednya memanggil nama aku sambil tersengih2 tanpa sedar ABoss ada dekat2. ABoss pandang semacam jek.. hahaha.. Teringat tadi, ABoss tanya pasal dia. ABoss*da lama da ke tahu RonSenora tu dapat transfer LA. Ko mesti tahu kan. Aku*Erk!. Ayat tu semacam jek :P Aku tahu RonSenora tu sayang nak tinggalkan unit kitaorang tapi dia kesian dekat anak dia. Ala.. besok dia naik pangkat, sure akan  balik hq juga, aku yakin amats main branch akan tarik dia sebab dia memang bagus.


Kenapa semua yang baik ngan aku kena kuar dari unit kitaorang. Aku rasa sedih. Tapi tak tahu nak zahirkan macamana. Time kerja la time aku nak bermesra bersama rakyat sebab bila balik keja or ujung2 minggu, aku prefer to spare time for myself doing my thing. 

Tadi aku apply cuti ari rabu ngan khamis ni. Napa aku apply cuti eak? Tah! Aku pun kompius sebab aku takder hal pun. Mmm... mungkin sebab cuti aku tinggal berbelas ari lagi kot. Dulu masa aku dekat LA, cuti tahunan 14 hari tu pun aku tak terhabis setahun. Mesti ada balance tuk bawak g tahun depan so, kalau cuti 24 hari... apakan lagi kan. Ujung taun samada balik ke tak still tak tahu. Aku dah plan elok2, tapi disebabkan kebodohan tuut.. so, aku kena re-plan which aku rasa aku tanak ubah plan aku. Yang pastu,rabu ngan khamis ni aku nak menchotikan diri.


Ari tu da nak beli tiket g Jakarta tuk next year, tetiba aku kena ceramah oleh seswatu. Dia kata, elok ler ko tak yah pegi dalam keadaan sekarang ni. Dia pun kansel tiket dia g Indon. Tak per, bebila pun bule pegi. Tapi memandangkan aku ada plan baru nak sambung master taun depan... mmm... tak yah pk ler. Tunggu happen baru cakap.

Rabu malam aku ada exam mandarin. Walla walla... aku tak abis study lagi. Sah pail! Ari tu aku da pandai tulis, tapi sekejap jek da lupa. Aku ble baca, tapi tak reti nak tulis plak da. Tulisan chena ni bukan macam tulis ABC. Stroke kena betul, pastu complicated giler. Takper... ada lagi 2 ari which is memang tak cukup lerr.