Sunday 13 December 2009

Pompuan dan Rokok

Satu petang yang dingin, aku dan adik lelaki melepak di warung sambil menikmati makan malam yang tidak berapa enak. Tiba-tiba....

Adik : Tengok pompuan kat depan tu
Aku  : Mana? (Sambil tercari2 orang yang dimaksudkan)
Adik : Tak elok la...  (sambil buat muka)
Aku  : Apa yang tak elok dik? sebab dia merokok?
Adik : Haa la.. tak elok pompuan merokok.
Aku  : Iye. Tak comel
Adik : Bukan apa. Perempuan ni kalau merokok, lebih banyak risiko.
Aku  : Orang ada satu soalan. Kalau couple, si boyfriend merokok tapi si pompuan tidak, rasa2 siapa mati dulu?
Adik : Hahaha. Si pompuan le. (Why? Go google!) Oo! Sebab 2 la dua2 merokok ye.
Aku  : Well (buat muka toya)

Aku personally tak berapa berkenan kalau perempuan merokok. Kalau lelaki merokok pun aku tak suka, apa lagi perempuan. Aku tak faham kenapa orang merokok. Aku lagi tak faham kenapa perempuan nak merokok tapi aku hormat la sebab itu hak masing2. Tapi merokok memang busuk and certainly a big turn off for me.