Thursday 3 June 2010

How should you feel when someone you looked up at, so highly turned to be nothing more than a nobody? The one man who always talked about how no-good and how uncivilized other peoples are while the truth is, he was no better than them? The one who seemed so wise, but he was not at all? Why say much, he was just a nobody!

Well.. skarang ni aku dah tak payah curik koneksi wifi kedai mamak kat bawah 2. Aku da tukau prepaid aku g post paid+data @ 68 hengget je sebulan. At the moment, aku stuck ngan report ni. Tadi bos ajak turun shah alam.. nak lari dari miting la tuh.. Ahaha. Banyak benor audit. Audit dalaman, audit perolehan,audit pembinaan, audit sirim.. audit projek kawan.. kawan audit projek kawan dan bermacam2 lah lagi jenis audit yang merapu meraban. Next week aku kena audit projek kawan. Time kawan tu audit projek aku, time tu la padan muka aku.

Bos aku tu orang yang paling tak rajin la nak ronda2 site. Imagine la.. baru pegi 3 or 4 tempat jek.. bersusun report non-compliance boleh kuar. Orang experience, macam tu la. Kalo yang muda2 ni, round 40 kali pon still tak nampak2 gak apa yang silap. Dahla aku buat gempak kat kontraktor. Tapi sebab aku buat gempak tu la aku dapat tangkap teet.. eheh..

Dalam keta borak2 la ngan bos& rakan ZA. Bos aku kutuk rakan ZA, nama jer budak mekanikal.. tapi minyak itam keta tu pun tak reti tukar..ahahaha.. Bos aku kalo ngutuk.. kaw2! Tapi bukan nak cakap la.. lelaki skarang ni da banyak yang lembik & da tak reliable. Kalo bapak aku.. cakap je.. hal2 repair keta, benda2 mekanikal & letrik.. bertukang.. menjahit.. memasak.. berkebun.. sumer dia terer. Yang aku tak pasti cuma bab toreh getah sebab aku tak pernah nampak dia join mak aku mengisi masa lapang menoreh pohon2 getah dia. Still, bapak is the best! Walopun dia garang, lagi tak romantik.. he is the best guy ever. Boyfren.. asben.. wife.. gepren.. sumer bule di tukar, tapi your parents ader satu tu je. Sobs.. homesick la nih!

Aku sangat berterimakasih pada Allah sebab masih sayangkan aku. Teringat kater2 bos aku tadi, tuhan tak akan duga seseorang yang sememangnya Dia tahu tak mampu nak hadapi dugaan yang diberikanNya. Means, setiap dugaan tu hanya diturunkan pada orang2 yang sememangnya mampu la nak hadapi dugaan tu walau macamana payah pun... walo pun orang tu rasa dia tak mampu tapi sebenarnya orang2 tu lebih kuat dari apa yang mereka sendiri sangkakan. Mungkinkah aku ni tergolong dalam golongan yang kurang mampu menghadapi dugaan?