Friday 25 December 2020

Staycation @ Pavillion Hotel, KL

Kalau semalam di hotel 5 bintang, hari ni kami di hotel 5 bintang juga.. Pavilion Hotel, KL. Lama dah staycation di hotel ni ada dalam bucket list tapi hari ni baru terpangkah sebab ada offer baru mampu.. miahahaha.. Dulu rate hotel ni paling murah pun dalam 400 rasanya tapi ini kali kami dapat harga bawah RM300. Still mahal actually tapi demi untuk memangkah bucket list ku pejam saja mataku demi pengalaman. Dengan ini boleh kata kami dah duduk semua hotel yang ada di mall yg famous di KL ni yektu The Garden @The Garden Mall, Sunway Putra Hotel & SPM, Sunway Velocity Hotel @SVM, Pavilion Hotel @Pavi. 

Bilik hotel nak kata luas sangat, biasa je kot. Bilik kami dapat upgrade ke club floor di level 15 tapi tak le aku tahu apa nama bilik tu sebab si Chemba yang uruskan. In term of kebersihan dan keselesaan memang tiptop la. Dalam bilik hotel siap ada plate bagai. Dan view kami pun cantek, menghadap jalan raya depan Hotel Royale Chulan. 

Kalau pegi hotel 5 star, biasa tv kat bilik kau tu akan sambut kau dengan ucapan welcome. Selalu nama aku, ini kali nama si Chemba. Bukan main lagi nak mengabadikan nama dia kat tv. Hahahaha... Masa nak parking tadi konpius juga. Adakah hotel ni macam The Garden yang kena share dengan public parking dan ada bayaran. Thank god walaupun entrance parking sama dengan mall parking tapi kat dalam tu dorang dah divide parking untuk hotel dan it is free for hotel guess. Lepas ko touch masuk, kena touch lagi sekali tuk masuk parking hotel pula. Dari parking, ko kena naik lift ke main lobby di tingkat 1 tuk temperature screening. Pastu naik lift ke tingkat 8 tuk check in sebab kaunter check in dekat tingkat 8 yer. Pas check in op kos la kena naik lift lagi pegi bilik ko. Tang tu leceh sikit tapi check in was a breeze dan teratur. 

Hotel ni pool dia dekat atas skali. Malangnya kocik je dan membuatkan aku tak selera nak bagi si kecik berenang. Tapi time cobit ni memang kami tak bagi la p berenang pun.