Thursday 3 December 2020

Pengalaman Guna Konny Baby Carrier


Yayyy.. my Konny finally arrived. Apakah Konny itu? Actually baby carrier je pun.. ahakss. This is my 1st order from Korea through Shopee. Biasa paling jauh oder dari China. It took less than 2 weeks dari date aku placed oder sampai ke delivery. Seller ni pakai Pos Laju.. nasib baik laju dan posman tak buat hal. Kalau tak jadi kerja nak kena pegi collect sendiri kat Pos Laju.

Apa yg spesial sangat carrier ni sampai sanggup oder dari Korea? Yang ini actually wrap style.. yang kain panjang lilit2 tu tapi this one instant. So tak payah nak lilit sangat la, sarung & go je. Kalau kat Shopee ada juga style macam ni dari China tapi fabric mesh yang aku nak habis stock. Yang tu harga less than RM50 manakala yang ini rega asal aku tengok dekat official website RM340++ dan offer dalam RM240++ tapi kalau beli dekat Shopee RM214+ je. Lepas da letih mengintai stock dari China yang tak kena restock maka dengan berpeluh-peluh aku click la oder yang Konny ni sebab aku nak juga ada wrap ni 😭
Kalau spesis kain lilit tu tak yah risai nak oder saiz apa tapi yang instant ni kena oder by size which is quite confusing sebab aku pun tak sure saiz apa. Tapi no worries sebab boleh je pegi dekat website Konny tu dan dorang akan guide tuk pemilihan saiz based on berat, tinggi, keselesaan pemakaian dan bentuk badan. Aku oder saiz 2XL tapi patut aku amik XL je rasanya sebab cam longgar sket. Tapi maybe baby dah besar esok da ok la kot. Kalau ikut brand ni kata carrier ni akan stretch selari dengan anak ko membesar so no worry kalau masa pakai tu ketat sikit. Tapi aku decide tak nak ikut advise tu instead aku ikut advise dari orang yang dah pernah beli yang recommend suh amik saiz besar sket. 

Ok tak pakai? Memang ok la sangat!