Thursday 17 September 2020

Cuti Melaka : Tidur Makan Tidur Makan

Hari ni hari ke dua di Melaka. Kami masih menginap di Hatten Hotel. Memandangkan perut tak mengizinkan, walaupun di bawah tu ada Mahkota Parade, ada Dataran Pahlawan dan Hatten Square, aku mampu duduk bilik je la tidur-tidur. The only place yang aku pegi cuma untuk sarapan di restoran dan ambik gambar pool kejap. 

Inilah view dari kawasan pool. Cantek la juga. One thing yang aku suka about Melaka is sunset dia lawa sebab ada kaler merah-merah. Malangnya bilik yang kami duduk tu jenis yang ada tingkap tapi takde view. Pelik tak kenyataan ni? Camana ada tingkap takde view ea? 

See.. ko nampak tingkap orang je la. Bilik yang kami duduk ni jenis Studio Suite. Kalau dekat Agoda dalam RM200+ plus breakfast tapi aku booking through Trip.com so dapat murah dalam RM174 termasuk berakfast juga. Dalam RM50 juga beza oi. Nasib hakak cleber.. survey habis-habisan baru book. Most of the time Agoda masih paling murah tapi ada hotel-hotel tertentu yang lebih mudah di apps/ website lain. Aku selalu guna Google untuk earlier comparison.

Untuk lunch malam tu kami oder Grabfood. Kali ni kami pilih Menate Steak House. Actually kedai tu dekat dengan hotel dan kalau rajin boleh je jalan kaki tapi mak buyung tak larat. Memandangkan kami bukanlah peminat steak yang sememangnya terkenal di Menate tu, kami order spaghetti.


Sedap ke? Adui sedap la jugak. Mantul rasa dia walaupun tak la sesedap spegheti di Little Italy. Aku oder seafood marinara dengan beef bolognise. Cumanya rasa dia agak manis, kalau masin sket oke lagi la. Lepas dinner, yang dua orang tu pegi menunaikan hajat untuk naik beca. Bukan main happy lagi..