Saturday 5 September 2020

Gila Ariani


Akhirnya yang dinanti telah tiba, my Ariani shawl. Kalau orang kata buat apa beli tudung mahal-mahal, tudung je pun. Dulu aku pun macam tu juga. Ko dah kenapa nak beli tudung mahal-mahal sampai harga selai lebih mahal dari baju kurung saiz xxxxxl hoii! If we are taking about tudung brand lain yang mahal tapi tak worth the money , i agree la ayat tu tapi kalau Ariani i beg to differ.

Dulu aku tak kisah, dada terdedah sket ke or nampak rambut sket ke or tudung pendek sket ke tak pe la sangat janji ko pakai tudung ok la kan. Biasa aku pakai yang less than RM10 je beli kat Muadz or Jalan TAR. Tapi since dah tuha ni aku ubah selera. Sekarang ni aku pakai tudung mesti nak labuh tutup dada sampi perut dan tak jarang. Selain tu, jahitan kena kemas dan low maintenance.. walau campak je dalam mesin basuh dan dryer pun tak de hal punya. Maka aku jumpa la Ariani yang memenuhi kemahuan aku tu. 

Yang paling aku suka part fabric. Aku kalau beli cuma akan beli yang fabric jenis satin saja, chifon dll yang nipis tu memang tak pandang la. Bukan eksen tapi kalau beli chiffon baik aku beli yang RM10 kat Jalan TAR je. Sebab utama aku memilih satin is fabric tu tak jarang. Bila tak jarang aku tak yah risau nak lilit berkali-kali atau nak kena pakai inner bagai buat berat kepala, pekak telinga dan panas leher. Bila tak yah lilit banyak kali maka tudung pun labuh. Apart from that, drape tudung Ariani ni lawa sebab tudung tak tebal. Jahitan dia juga kemas tak macam sesetengah tudung tu. Aku suka yang seam biasa, aku tak ble ngam contohnya dengan baby seam yang annoying dan tak seswai dengan muka aku. Kalau seswai dengan muka kome tak yah kesahkan pendapat aku ni oke! My face my tudung, ur face ur tudung la kan sebab memang ada orang yang helok je kalau pakai cam opis mate aku, tak macam aku. In term of quality memang terbaik la. Kalau yang berbatu tu, masuk mesin cuci dan dryer still batu tu tak jatuh pun selain ko boleh cucuk pin kiri kanan atas bawah, inshaAllah tudung ko masih steady lagi tak rosak tertarik benang. That is what i like about Ariani. 

Aku kalau Ariani sale jarang la tak beli borong sebab aku spesis yang memang hanya berbelanja time sale je.. ahahahaha. Kali ni sama juga. Actually dah sebulan lebih aku duk intai kat web bila la nak sale dan kali ni nasib aku baik ada Merdeka sale 4 hari kalau tak silap. Buy 1 normal price tapi yang 2nd RM1 je. Aku apa lagi.. beli! Beli! Beli!. Since nak ke butik aku dah tak larat, beli online saja. Kalau ikut sama je.. beli kat kedai kena bayar parking or kos Grabcar.. belum kira letih nak bertarung dengan pengemar lain dan nak kena q panjang masa bayar. Kalau beli online kena bayar kos pos starting dari RM8 je. Still oke la..

Sejak berusia makcik ni, aku agak menitik beratkan pakaian pejabat. Mesti kena patuh etika berpakaian dari atas ke bawah. Jaman rebellious iols suda tamat youolsss.. ahakss. Kebanyakan baju aku memang suit atau kurung kosong sebab aku tak gemar baju berbunga or bercorak. Ate kalau baju dah kosong, kepala biarlah bercorak kan.. tak la nampak boring. Kalau harga normal kos pembelian aku kali ni cecah juga ribu tapi sebab aku cuma buat pembelian time sale maka aku bayar separuh je dari itew. Giler happy! Lagi happy sebab si Chemba belanja.. ahaksss. Laki aku tu dalam banyak-banyak hal dia paling saspen bila dengar Ariani ada sale sebab kompom la ada chance nipis beg duit dia. Time lain aku jarang la nak minta dibelikan apa-apa (kecuali makan 👻😝) tapi kalau Ariani sale.. malang la nasib dia. Hahahahaha.. Kadang aku tagih as nafkah bulan itew kononnya.. kadang pula hadiah birthday ke, hadiah rajin masak ke.. dan ini kali hadiah anniversary pula. Tapi bukan semua dalam gambar tu ye aku minta dia belikan.. ada yang aku beli sendiri. Nak pau suami tu biar berpada- pada oke.. jangan melebih-lebih sangat so next time suami sudi la nak belanja lagi 😝😝