Wednesday 17 March 2010

As late as 6.45 aku bangun. Pas suboh.. aku terus kemas barang. Belum pack abis lagi dari semalam. Aku malas nak suh driver amik aku kat umah,so aku kena bangun awal. Siap2 mandi, sarapan.. dalam kol 7.30 aku hangkut beg aku yang berat tu & bejalan le sampai ke lrt. Nasib tak jaoh. Tapi dengan beg berat & kasut tinggi.. sempat juga la aku mengah.

Dalam kol 8.15 aku sampai ofis. Nasib tak lama tunggu komuter. Mau naik darah tinggi kalo stranded kat komuter station tu tem2 peak org turun keje nih. Sampai2 ofis, ofis da kosong. Koncho sumer da turun minum kat bawah, rutin biasa la kann. Nasib adik ada.. adalah juga budak yang bule aku bulie temankan aku g sarapang. G makan kat kedai mamak. 9 lebey baru aku bertolak.

Kol 12.30 sampai kat jetty lumut. Call urusetia, dorang pon belum sampai lagi. Tunggu punya tunggu, 2.30 jugak baru naik feri. Dalam ferry tu ader plak minah2 sena yang bising nak tuuut! Bising giler.. raser nak lempar jek dorang kat tengah laut tu. Apa yang dikecoh pun aku tak paham. Aku yang tengah sedap terlelap bule tekejut dengan sore sumbang dorang. Spanjang trip tu, kitaorang memang bengang lah dengan geng2 kepoh tu.

Sampai2, terus lunch

Pas lunch, check in.. time tu da pukul 4.30. Kol 5 kena berkumpul kat bawah kalo nak join snorkeling. Saper tanak join kann.. aku pun apa lagi. Pas asar, kelam kabut la tukar baju & turun g lobby. Aku duk kat Coral Bay Resort. View tak cantik sangat tapi bilik besar. Pantai pon dekat jek.

Ramai2 jalan kaki g pantai

Naik 2 separate boat. Boat yang aku naik tu memang best. Drebar dia sporting gila. Dia story mory la asal usul pulau & area yang kitaorang pegi.. bla bla bla. Yang best, kitaorang tengok boat persendirian merempit. Corner maut tu.. giler lah. Drebar boat aku tu pun gatai nak tiru gak aksi boat tu.. apa lagi.. menjerit2 la minah2 yang ada dalam boat 2 sebab boat tu da senget gila.. macam nak terbalik juga la rasa eh! Aku? Budak meki manada jerit2 takot.. aku rilex jek. Siap wat titanic lagi.

Singgah snorkeling kat Coral Beach. Tempat dia cetek.. ikan pon tak de la yang kuit2 pun. Aku malas nak join bebudak ni mandi & snorkeling. Takat main kat tebing2 jek.

Berhenti dekat kawasan yang dalam sikit. Time ni aku memang tergoda giler nak berendam. Aku terjun la dalam air tu ngan life jacket oke! Ala.. sumer pon terjun ngan life jacket aper.. bukan aku jek. Semue oke! Memang dalam gak air dia.. ombak kuat sampai teraser2 macam nak kena tarik ke laut. Eeee..

Tengah syok berendam.. dreba yang join skali mandi ngan kitaorang tu kuarkan dua ekor lintah laut. Besar giler. Ader juga la segemuk tangan aku. Ewwww.. geli gila. Dia baling kat budak pompan yg tengah berendam, sumer bertempiaran lari.. termasuk la aku budak meki. Time tu aku da tak kira da. Meki tak meki.. geli ok! Boat tu nak senget 90 degree aku tak heran.. jangan lintah tu. ewwww.. Tapi last2 aku pegang la juga lintah tu.. eeeee.. tak der apa pon aktuali.

Kol 8.30 sampai 11 lebih jugaklah meeting kitaorang petang tu. Last year non-inginiur yang chair.. macam ayam cakap ngan itik la jugak. Tis year inchik yang chair tu inginiur, memang rasa different lah. Barulah nampak jelas work flow. Tis time barulah meaningful perkataan 'sidang  ridaksi' tu.