Monday 15 March 2010

Hari ni aku buat inspection dekat bilek mayat. Aku tak pernah masuk bilik mayat ever in my whole life. Since keje aku involving to provide equipment for the room, maka aku dapatlah tengok keadaan dalam bilik nih. Belum ada orang pun da raser seram sejuks, apa lagi kalo da ader penghuni. Time aku melawat ni, dorang story la. The day before tu ada orang mati bersalin.

Thank god aku masih alive & dapat menikmati hidup ni. Aku bukanlah tergolong dalam golongan yang layak untuk masuk syurga tapi aku tak mahulah asyik membuat kejahatan di muka bumi Allah ni. Skali tuhan tarik nikmat yang diberi, waktu tulah baru terasa. Aku bukanlah nak bertukar menjadi 'ustazah, cuma aku masih sedar hidup ni singkat je. Aku berterima kasih pada tuhan sebab masih terbit rasa bersalah dari hati ni. Masih ada rasa takut dan kekesalan atas segala perbuatan yang tidak patut aku lakukan.

Buat aku dan mereka yang melakukan kesalahan tanpa sebarang rasa bersalah dan berdosa, mungkin pintu hati mereka telah tertutup. Semoga aku tidak tergolong dalam golongan tersebut. Amin! Aku sentiasa mendoakan agar tuhan bukakan pintu hati aku & mereka2 yang aku sayang untuk melihat hidup ini dari prespektif yang lain. Moga tuhan ampunkan dosa mereka di dunia dan di akhirat.