Sunday 5 December 2010

Aku layan cerita Mary Stayed Out All Nights currently, which is still airing at Korea. Hero dia of course la adik Geun Suk aku. Aku nak kata suka sangat cerita nih, biasa-biasa je lah. Even though hero ngan heroin dia best, sound track and jalan cerita dia tak ler sehebat mana. 

Mula-mula aku terfikir gak, apalah mengarut jek rambut hero ngan heroin nih. Sekali inchik GooGle bagitaw, cerita ni is an adaption from comic book which is still on going. Itulah alkisahnya gambar katun Mary ngan Mu Gyul kat bawah tu yang diadaptasi ke drama.

Kalao cerita korea, aku cuma layan drama jek sebab most of filem dorang mengecewakan due to jalan cerita dia cam ntah apa-apa & cam semua pun tiba-tiba je. Sepanjang aku tengok filem dorang, aku cuma berkenan kat Itaewon Murder Case je. Bukanlah sebab adik Geun Suk berlakon dalam citer tu tapi it really is a good film.

Aku minat this two sisters Hong Jung Eun & Hong Mi Ran, which is a screenwriter. 3 top Korean drama yang aku suka amat which is Sassy Girl Chunhyang, My Girl & You're Beautiful written by them. The first thing yang aku suka about these three is jalan cerita dia yang entertaining, a scene yang sangat romantic which perempuan jek yang ble imagine and translate to an act, hero ngan heroin, pastu soundtrack yang memang dibom!  

Now ni geram.. maner la pegi kabel kamera aku nih. Camaner la aku nak upload gambar bekelah tadi nih. Rasa-rasa bule pasang gps tak kat barang-barang sepaya kita dapat track bila ilang???