Thursday 2 December 2010

iPad is the best! Walaupun rega dia ni agar boleh tahan mahalnya.. Tapi memang berbaloi-baloi.

The best part yang aku suka tentang iPad ni?
1st - Senang nak power up and shut off, tak macam laptop, and even lagi senang dari handphone.
2nd - walaupon speed line tenet aku cuma takat 3G je, aku rasa aku macam guna highspeed connection sebab memang sangat la pantas sampai aku pon macam tak perchaiya.
3rd - nengok movie? Superb! Stream dari site like drama crazy, daily motion ker.. Kejap je. YouTube toksah cakap lah. Tak yah donlod pun tak pe. Aku baru jek pas nengok citer itaewon murder case. Rasa-rasa kalo guna laptop, it took twice the time or more tuk loading each movie.
4th - touch screen! Keyboard dia lagi besar dari keyboard laptop, and, tak yah pon susah-susah nak tekan bersungguh2 time tulis entry kat blog ni. Touch manja sudah.
5th - pas ni aku tak yah da susah2 p melancong tuk tangkap gambar.. Buka jek wiki travel. Dengan screen ipad yang clear amat nih.. Tak dapek nak explain sebab aku seronok giler.
6th - nak dengar lagu? Anytime! Stream online for free.. Tak yah da donlod.
7th - nak dengar radio? Play lagu dengan lirik? Baca pdf? Buka power point? function macam laptop? Beres!
8th - takyah dah ler aku nak p mph pasni. Baca jek ebook yang menarik tertarik lagi dibom & bawak ipad lagi ringan & nipis dari buku.
9th - application free yang menarik tertarik ko nimang dibom! contoh? piano! sebijik cam main piano betui.
10th - tulisan kat screen kecik sangat? kurang jelas? nak map? Kalo nak zoom in & out, bak kater adik geun suk - just touch and drag and drop it!

Kesimpulan entry kali ni? Belilah buah apple! Hidup buah apple!