Saturday 5 August 2017

Mee Sakit Hati

 
Apsal mee sakit hati? Memang sakit hati aku dibuatnya makan mee ni. Katanya mee sup ayam.. memang betul2 ada sup dengan mee je dol! Secebis ayam pun takde oke! Kobis ngan bawang goreng pun berapa keping je. Tau berapa laki aku bayar rega dia ni? RM7.90!!

Kat mana ni? Kat restoran Dapur Penyet, Palm Mall Seremban. Sedap? Op kos la tak sedap mana pun.. trai tengok gambaq menu ni. 

Kau rasa?!!! Cam kena tipu oke! Bukan main menarik tertarik lagi gambar kat menu dia. Tapi bila dapat secarik isi ayam pun nan hado.. apa lagi asam ngan dedaunan sup tu. Hampeh tol! Restoran dia memang cozy & santai tuk lepak tapi fail gila. Mula2 jejak kaki pun ko dah rasa cam hampeh. Belum sempat nak jejak kaki ke area meja, cashier kat kaunter tu dah tahan ko. Oder dulu baru boleh masuk dow! Oder dulu oke!! Baru ko ble masuk duduk. Pastu bila ko nak oder.. yang ada katanya lauk2 je.. nasi tak de. Lunch time kot time tu.. nasi tak de?!!

Gini punya restoran pun ada. Dulu aku berbulu dengan restoran burger bakar abang burn kat area umah aku ni.. now dah tutup ya. Pastu aku berbulu dengan restoran Burger Byte.. pun dah tutup ya! Bukanla aku nak kata kalau aku berbulu restoran orang akan tutup... ahaks!! Satu orang berbulu  tak de la jadi apa.. tapi kalau ramai yang berbulu memang padan la muka. Jual nak untung je tapi servis dan customer tak di jaga!