Thursday 24 August 2017

The Five Years Of Marriage

Hari ni genap 5 tahun aku khawin dengan si Chemba. Alhamdulillah kami dapat hidup bersama selama ini dan dikurniakan seorang anak yang sihat dan bijak. Kalau nak diimbas kembali, aku dengan dia bercinta kejap je. 5 6 bulan loving2, 4 bulan tunang then khawin. Orang kata kalau memang jodoh, tak perlu pun bercinta bertahun2 bagai.

Sebelum jumpa si Chemba aku pernah bercinta lama. Pernah kecewa sampai aku tak terfikir la nak bercinta lagi. Kalau bercinta pun aku listkan senarai KPI yang memang ridiculous untuk dicapai tapi tuhan lah yang mengatur segalanya, kita manusia hanya merancang je.     Suamiku, you are not my first love, but you are my true love. Semoga kita kekal bersama hingga ke Jannah. Amin.... Macam pasangan lain, weols juga ada ups and down. Ada silent treatment, tapi belum ada pinggan melayang. Ada berselisih pendapat, tapi belum ada tinggi suara atau terpukul di mana2.  Semoga perbezaan2 itulah yang menjadi kekuatan kita. InshaAllah...

Celebrate tak? Laki aku lupa oke! Selalu dia yang ingat, now dia pun dah jadi macam aku pula. Tapi aku tak kata apa2 la untuk remind dia sebab it is just a date. Aku bukanlah jenis yang kisah sangat pasal date dan celebration ni. Pada aku, selagi seseorang itu masih dalam ikatan perkahwinan so celebration of marriage itu memang celebrate every day in their life. Tapi hari ni dia belanja makan steak.. ahakss. So lupa pun tak pe, janji makan ada.. hahaha


Aku suka juga makan dekat NYC Steakhouse ni. Selalu stik ni + 2 side dishes reganya RM35 hengget sepinggan. Tapi bulan ni dorang ada buat offer, steak + 2 side dishes  + soup + eskrem dengan rega RM28+ je. Sedap ke? Pada aku ok la.. aku suka.