Monday 14 August 2017

Review Doktor

Hari ni lah harinya.. review doktor. Pukul 7 setengah aku gerak ke HUKM sebab takut takde parking. Sampi-sampai hospital, terus g kaunter pertanyaan tanya mana nak p kalau nak kena buat echo. Kena naik tingkat 5 katanya. Jenuh la aku masuk wad ke wad nak cari mana la tempat nak buat echo ni. Rupanya kat tingkat 5 tu ada kaunter khas tuk echo, stress test etc. Kol 8.20 letak slip appointment dekat kaunter, kol 9 lebuh baru kena panggil. Nasib baik yang buat echo ni ok.. tak macam makcik yang buat ultrasound ari tu.

Echo tu apa? Actually echo ni kategori ultrasound juga.. cumanya buat dekat area dada sebab nak yang nak di cek is jantung. Nanti doktor/ operator akan suh ko longgarkan bra dan baring mengiring. Pastu dia lekat apa benda tah kat dada ko dan sapu jel macam ultrasound biasa tu. Then nanti dia tenyeh la alat ultasound tu kat dada ko. Result dapat on the spot.

Next destination is Klinik Perubatan 2, nak jumpa doktor neurologi department. Alhamdulillah so far doktor kata result test2 yang aku buat semuanya normal. Tapi aku still dia kategorikan as young TIA patient dan kena continue ubat cair darah dan kolestrol. Cumanya ubat kolestrol aku reduce dos. 8 bulan lagi baru jumpa doktor semula.