Tuesday 22 August 2017

Morning From Kuching



Good morning Kuching!! Awal aku bangunan pagi ni. Lepas solat subuh, tido kejap tadi. Pastu cam lapar.. so aku decide untuk turun sarapan awal. Jam 7.30 dah terpacak dekat restoran. Menu pagi ni? Ini yang paling fenting skali dalam menu aku pagi ni, dimsum!

Plan asal nak melantak banyak2 tadi sebab food dekat Pullman ni ble tahan sedapnya. Malangnya perut aku tak tabah untuk menerima makanan banyak pagi ni so aku makan sikit je T_T Yang banyak aku makan dimsum ni je la. 

Kol 9 kitaorang gerak ke Poli. Hari ni ada taklimat tender. Yang bagi taklimat op kos la bos aku.. ahaksss.. aku plak? Aku sekreteri ya!

Lepas selesai taklimat, aku n the gang bergerak ke Kuching whilst bos2 aku bergerak untuk program lain, which aku tak involve. Sebelum gerak ke Kuching.. geng2 aku sempat la p beli kek lapis. Kat Sarawak ni, kek lapis yang pemes ada 3 rasanya. Mira, Warisan dan Dayang Salhah. Kali ni kitaoang try Warisan. Kedai dia terletak kt seberang sungai. Kalau dari side hotel Pullman, nak menyeberang ke sana paling sebang naik bot. 50 sen per trip kalau tak silap.. kalau naik keta jauh la kena pusing. Since kitaorang naik keta, so takde masalah.







Kat sini ada terubuk masin gak tapi since aku tak minat terubuk, aku tangkap gambar je la. Since masih ada masa, driver bawa makan ayam penyet paling sedap katanya.



Kat mana? Ntah la pula. Nama kedai dia kecik je papan tandanya. Yang aku tahu area Satok. Sedap? Sedappp wa sakap lu! Lagi sedap dari semalam dan reganya baru RM7 je sepinggan. 4 pinggan ble dapat oke klau compare harga ayam penyet Pullman semalam. Apa2 pun.. ayam penyet Sarawak terbaik!!.