Sunday 29 October 2017

Chi X New Member

Semalam lepas berjoli tengok Thor dan makan sushi, kitaorang sambung jalan-jalan dalam SVM. Ntah la macamana tersinggah dekat gym Chi X dan ter’sign up as member. Hohohoh!! Chi fitness di Klang Valley ni ada 3 jenis outlet, Chi fitness , Chi-X dan Chi Signature. Kalau dekat SVM dorang ada Chi-X, which is middle type. Yang ini kalau nak jadi member RM149 sebulan tetapi ada privilege untuk akses all Chi Fitness dan Chi X gym dalam Klang Valley. Amat berbaloi for those on the move but for those yang tak ke mana-mana, sign up untuk home membership je la. Home membership ni meaning kat satu gym je yang korang ble masuk. So aku sign up untuk home membership, 129 sebulan. Dengan bayaran 129 tu, ble dapat free akses untuk gym, loker dan kelas tetapi tak de disediakan towel.


Kalau lah MidValley tu tak pening nak cari parking, aku lagi prefer sign up Celebrity Fitness gym. Lagi besar, luas, banyak range of equipments dan mind you, ada kolam renang oke! Kalau tak silap monthly RM165 je kot or RM185. Tak ingat dah. Malangnya walaupun midvalley tu dekat je dengan rumah aku, tapi aku tak sanggup nak bertarung parking unlike SVM, anytime pegi parking memang banyak dan murah of course. Kat Chi X SVM ni, gym dia alahaiiii… kecik!  Tapi boleh la.. aku rasa dia lebih tekankan pada kelas kot. 

Ada bayaran lain ke apart from RM129 tu? Ada! Masa registration ada RM99 fee yang kome kena bayar once in a life-sign-up. Tapi since aku guna maybank, ada la offer 50% dari RM99 hengget tu. Ok what! 50 hengget sapa nak kasi free oii.

Why sign up? Aku akhirnya sedar diri yang aku perlu turunkan berat badan sebab nak turunkan gula. Samada dah kena diabetes or sipi dah ni T_T