Friday 20 October 2017

Hannah Demam Day 4

Pagi tadi badan masih suam. So aku bagi makan ubat sedas. Alhamdulillah dah besar sikit ni walaupun menangis meraung tapi ubat tu nak juga dia telan. Tak macam dulu masa kecik, tak diludah.. dimuntahkan je. Hari ni aku kerja tapi aku dah dapat izin bos uruskan Hannah pagi so petang aku terus pegi mesyuarat je dekat Putrajaya.

Si Chemba pun cuti so dia dan Hannah hantar aku ke Putrajaya. Badan Hannah pun nampak macam dah tak panas lagi dan she look better than yesterday. 
Aku habis mesyuarat pukul 4.30, alang-alang sampai Putrajaya makanya terus la kitaorang melancong. Mesyuarat aku dekat KPT, kat Presint 5 so bila google kat situ yang paling dekat ada Taman Sri Empangan.. dalam 4km je. What a nice place to lepak





Kat sini ada tempat makan, restoran udang galah katanya tapi tak la kitaorang nak makan udang galah. Makan yang goreng-goreng je la.

Dari sini next destination ke Ayer@8. Kat sini pun tepi tasik juga, banyak kedai-kedai dan tempat makan. Pun a nice place untuk lepak juga.

Dari sini nampak plak Monumen Alaf Baru nan sebatang tu. Since rasanya kalau tengok sunset dari area tu lagi lawa, kitaorang bergerak la ke seberang pula. Malangnya sampai sana ke dah tutup la pula. Tapi tak pe.. yang penting dapat gak tangkap sket gambar lawa. Kat sini pun ada juga tempat makan. Kat area ni lah kome boleh pegi kalau nak naik belon panas. Masa aku pegi tu semua dah tutup, so dapat tengok sun set je la. Kat sini dekat je dengan Masjid Tunku Mizan..





Sesi melancong kitaorang tak habis lagi. Last destination ke Masjid Merah pula.. g solat, main di dataran dan makan nasi beryani.. ahaksss. Malangnya kat sini tak amik gambar sebab dah gelap so gambar kompom tak cantik.