Monday 16 October 2017

Kursus Ms Acess

Hari ni aku kursus, kol 6.45 cek out dari hotel tadi dan terus ke Alor Gajah. Before kelas, singgah bekfas dekat RNR.. kol 8.20 dah terpacak dekat trainin centre. Time lunch plak g melepak lunch dekat MPO. Training centre kitaorang betul-betul berdepan dengan A-Famosa. Nasib A-Famosa tak best mana, kalau tak jat situ la aku bertapa time orang g kursus.. hahahaha

Pas habis kelas kitaorang decide nak makan gak ikan bakar. The neaerset is dekat area Masjid Tanah, dlm 30km. Kalau nak p yang recommended, mau2 40km sebab kena patah balik Melaka. So we decided to give it a try.

Pelan asal nak cari De Muara Ikan Bakar tapi payah bebenor nak cari tempat tu. Pusing sampai ke pantai Padang Kemunting, rupanya kedai tu belah yang lagi satu. Tapi instead of ke De Muara, kitaorang ke mari. De Muara tu ble nampak dari sini.. tapi nampaknya rezeki tempat ni la kot.. next time la p sana.




Kos makan malam ni dalam 70+ je.. mati2 aku ingat dekat RM200 tadi. Mana tidaknya.. oder kerang, ikan bakar cencaru 2 ekoq, sotong gemuk 4 ekor, kailan, telur dadar bagai.. ok ke? Biasa2 je. Tak tahu aku nak cakap.. rasanya kalau aku makan kat ikan bakar simpang empat or kat Umai ke or Alai ke.. semua pun akan rasa sama je kot pada aku laki bini sebab kitaorang ni bukan la jenis kaki seafood or kaki cari makan. Janji ada makanan, kitaorang telan je. Kalau aku pula, janji servis cepat.. parking ok, tempat bersih dan cozy, rasa garam dan gula balance.. aku ok je. Hahahaha