Wednesday 26 August 2009

Nasi kerabu is the best

Tadi lepas buka puasa, pakailah baju siap-siap nak pegi kelas konon..dah angkat beg & kunci bilik, terjenguk dekat luar tingkap, hujan la pulak.. last2 cabut tudung ngan jaket. Rasa malas sangat nak pegi kelas malam ni.. tak tahu lah penyakit apa. End up, aku tengok Rookies.

Perut dah kenyang minum air. Semalam buka puasa ngan nasi kerabu, hari ni pun sama. Tak selera nak makan yang lain. Nasi kerabu ni cukup rasa, masin..manis..pedas.. masam sumer ader.. lengkap. Kalau time dekat LA dulu pun sama.. seminggu, kurang2 4 hari tu menu buka puasa mesti nasi kerabu. Sahur pula, mesti makan kurma 4 5 ulas.. ngan air kosong secawan dua. Sahur dengan tu jek.. nak makan benda lain memang tak masuk. Kalau makan kurma, memang energy last sampai ke petang. Dekat KL ni pun sama.. pukul 5.40 aku bangun sahur.. 5.50 mandi... pas subuh... dalam kol 6.10 minit tu aku dah start menapak keluar rumah. Betapa hebatnya aku... hahaa.. nak hidup.. terpaksalah.. baju, beg ngan barang2 nak pegi ofis semua dah aku ready kan before tidur.. kalau tak, sah kelam kabut besoknya.

Train dalam 6.23 train sampai.. tukar komuter plak... komuter biasa sampai dalam pukul 6.37.. kol 7 juga baru sampai ofis. Rumah aku bukannya jauh sangat pun dari ofis, tapi dah nama naik kenderaan awam kann... masa tu dah hilang untuk menunggu & berjalan kaki jek. Time balik kerja.. kalau nasib baik, sebelum 5 suku dah boleh sampai rumah.