Thursday 20 August 2009

Sakit

Walaupun memang badan aku tak berapa sihat kebelakangan ini, tapi yang lebih sakit sebenarnya adalah minda aku. Sebab tu badan aku terasa lemah sangat.

Orang kata kerja gomen senang & relax tapi aku rasa aku pula sebaliknya. Letih! Sinonim dengan "Saya yang menurut perintah"... Dah nama pun berkhidmat untuk rakyat.. Perkara pertama yang orang nampak pasal gomen ni senang, rilex, rasuah dan seangkatan dengannya. Semualah negatif... yang diorang tak tahu... sengsaranya.. Gaji pon bukan lah besar sangat kalau nak dibanding dengan tanggungjawab. Orangnya yang cuma beberapa jer, tapi benda alah yang nak di tengoknyer berkerat2. Aku ni sekadar orang bawahan, bayangkan berapa banyak yang bos aku kena monitor.

Dalam kes lain pula, sebagai orang bawahan macam kitaorang ni, kalau dapat bos kayu memang sengsara. Semua kena decide sendiri dan bos sekadar postman tukang pas surat. Oh! Tolong lah

Tapi aku tak salahkan orang2 yang kater pegawai kerajaan ni malas.. or makan gaji buta... or yang seangkatan dengannya. Sebab, buat macamana pun... semua tu bergantung pada individu. Tahap pendidikan juga ada kesan terhadap cara pemikiran & mentaliti individu... kadang2, belajar tinggi pun... tak de beza dengan yang tahap pendidikannya lebih rendah.. so, semuanya atas individu itu sendiri. Kalau yang aku tengok dekat tempat aku nih, geng2 teknikal ni kebanyakkannya memang eager nak majukan diri..