Monday 17 August 2009

Sampah, perempuan dan bahasa


Kenapa ada perempuan yang tak bersihkan dapur lepas masak? Aku cukup hairan kalau jumpa orang yang macam ni. Aku takla masuk kategori pembersih kelas A.. apa lagi kategori rajin. Tapi setahu aku, lepas masak aku pasti akan make sure yang dapur dan peralatan memasak aku dah dibersihkan, barulah aku rasa selesa nak menikmati makanan.
Sama macam sampah... aku cukup alergik sampah basah ni. Sebab tu aku selalu separate sampah aku. Kalau ada sampah basah, aku akan make sure sampah tu akan berada di tong sampah secepat yang boleh sebab aku geli nak bersihkan ulat-ulat. Ewwwweeee!! Macamana la orang boleh tunggu sampai sampah tu berbau dan berulat baru nak pegi buang.
Citer pasal pompuan ni, aku ni plak mmg alergik ngan pompuan yg konon2 very the pompuan ni. Golongan ni leceh dan kadang2 mengarut je lebih. Nampak je lembut tapi mulut macam apa, belum kira mengumpat dan bertermpayan. Biar tak lemah lembut, yang penting tahu hormat orang. Ya, aku amat ambil kesah dengan pengunaan bahasa. Aku memang jenis yang pantang dengar orang cakap kasar-kasar dan guna bahasa yang ntah haper haper macam budak sekarang nih. Lagi satu yang buat lawak kuning.. tolonglah simpan cerita atas katil dan imaginasi korang tu untuk diri sendiri. Orang bagitau aku, ko belum kawin sebab tu kau tak tahu. Nak jer aku jawab, ko apa tahu! tak pernah belajar agama ke sampai tak tahu batas-batas perbualan? Aku tak lah baik macam malaikat subuh, tapi sekurang-kurangnya gunalah kepala otak tu dalam setiap perbuatan dan perkataan.