Friday 11 September 2009

Aku dan mata

..dari kol 2.30 tadi aku dah terjaga... eishh... rugi! rugi!

Orang yang nak pindah, aku yang susah hati... time aku putus chenta & impian anganku musnah(muhuhaha).. tak la pulak aku sampai tak ble tido. Tido tu kan mmg sinonim dengan aku, asal gelap jek nak tido.. hahah... dari time skolah dah macam ni.. orang stay up & bertungkus lumus study... aku plak tido...

Tapi time aku nak cakap dekat bos aku yang aku nak resign dulu... tak lena juga tidor aku dibuatnya...nasib makan masih kenyang.. haha.. pernah tak jumpa someone yang xder aper2 hubungan dgn kita tapi person ni totally bagi impact besar dalam hidup kita? Aku pernah...

Someone yang bukan sedara... bukan juga nak kata kawan rapat... tapi he totally change my life. Before ni i used to be someone yang quite baran... mudah melatah... rebellious.. tapi after i met this person few years back, i totally changed. Dah lebih lima tahun.. sedar2 aku dah tak sama macam aku yang dulu.. aku perasan lah baran aku pun dah boleh dikatakan ilang, even dekat things yang aku sepatutnya rasa marah pun, aku dah bule buat bodo jek.. apa yang ada dalam kepala aku cuma thought yang .. apa nak jadi pun, jadi lah...i just follow the flow & enjoy my life macam biasa.. tak payah fikir banyak2.. life pun teratur & berdisiplin.. orang tu bukan someone special pun.. tapi impact dia dalam life aku besar sampai macam tu sekali.. i am thankful...

****************************

Dekat kol 10 juga aku sampai umah lepas berbuka tadi... nasib ler senior aku willing nak teman. Dia ni non-muslim, tapi ader nama melayu, kononnya peminat dia bagi nama... hahaha... so, since tadi tu majlis buka puasa.. malam ni aku perkenalkan dia guna nama Malay dia... giliran aku plak menyakat dia... selalu aku yang kena.

Penuh juga lah 2 table tadi... adalah dalam 20 orang kot & aku sorang jek pompuan. Nak buat macamana...saper suruh aku pilih bidang mekanikal.. dah taw bidang tu mostly lelaki.. Tapi kan, even aku keje mostly ngan jantan2... lagi distance pula hati aku nih nak berkenan kat orang... biasalah kan, as kawan orang akan jadi diri sendiri, so... nampak ler perangai sekor2... u know what i mean...

Best joint makan2 ngan orang2 yang experienced dalam kerja nih... memanglah pegi makan, tapi dalam pada tu dapat share good conversations on technical part and their experience. Betul ke tidak, tak kesah lah.. itu hal lain... otak kan ader, tapis ler elok2. Pegi berbuka dekat Boulevard Hotel...nak kata best sangat..biasa jek la... tapi banyak gak la jenis binatang yang ader ... kambing, ayam, beef, ikan, udang, sotong, lala, ketam... ntah ape lagi ntah..

Ibu dah kemas barang2 dia... dia tanak buat penangguhan dah...merajuk betul dia. Ayah plak nak minta tangguh kot.. nak pas kerja2 dia dekat orang baru. Aku sedih.. tapi nak buat macamana... everybody pun akan kena transfer bila2 masa.. cuma tunggu masa jek. Kira aku ni still ada peluang lah nak belajar banyak benda pasal mekanikal ni.. ibu ngan ayah pula, mungkin terlewat sikitlah tapi still akan ada peluang juga.

Borak2 dengan senior aku tadi... aku kater la, one day kalau2 aku naik pangkat... aku harap aku taklah jadi bos kayu yang tak reti apa2 pasal mekanikal nih. Dulu masa before aku masuk unit aku... aku pun tak dapat imagine sistem mekanikal yang enginer2 gomen meki kena jaga dekat mesia ni melainkan aircond, ventilation, piping system, heavy vehicle, machineries... Tapi now baru ler aku taww yang ader banyak sebenornye.. tengok jer la antara 2 yang ada dalam list pendaftaran PKK untuk kerja2 mekanikal..

1) Sistem penyaman udara dan pengalih udara
2) Bilik sejuk
3) Lift & escalator
4) Cold water & sanitary)
5) Pump
6) Pemasangan loji & kumbahan
7) Pemasangan loji & pembersih air
8) Kitchen
9) Dobi
10) Boiler and unfired vessel
11) Fire fighting
12) Pemasangan sistem penyampai
13) Pemasangan kren bagan/ kren work/ unit pengangkat & penyelenggara bangunan
14) Fire fighting
15) Compressor
16) Hot water
17) LPG
18) Sterilizer & autoclave
19) Medical gas
20) Automatic system for building
21) Lab equipment
22) Hydrotherapy pool

...ader lagi kot yang aku tak tules... unit aku jaga banyak jugak le services... so, banyak yang boleh aku belajar sementara aku masih dekat unit nih. Bos pula baik & tak lokek nak share ilmu. Kalau dia ada masa, dia akan panggil kitaorang & ajar... mana nak dapat bos macam tuh.. Even pas ni aku sorang2, aku think positive jek la... aper nak jadik pon jadiklah.. live my life to the fullest.. huuuuuuu