Monday 14 September 2009

DoUble Up

Bos panggil meeting pagi ni...nak buat rombakan unit.. aku ingat dah ramai yang pangkat atas aku,kuranglah kerja aku...mana tahu la pulak beban kerja aku bertambah.. double dari sebelum ni.. masaklah aku lepas nih... .. gugur juga rambut aku sorang2 bertungkus lumus. Nak harapkan yang atas aku tuh... baik tak yah!

Orang tengok memang la macam best, sure punya terfikir macam2... plojek besar, mesti ontong besar... hotok demo! .. kitaorang ni lah golongan yang bersih, cekap dan amanah tu oke! that is why la rasa sayang juga kalau kena pindahkan. Kat unit aku ni takder la orang2 yang belagak, tunjuk terrer... sumer pun low profile.. yang paling best, bos memang baik. Kena bos jahat, jadi kambing hitam ler... kat sini, keje sumer black & white, tak der yang under the table ker... aper ker.. aku taww la sebab aku memang taw! Yang aku tak taw, buat apa aku citer sebab aku memanglah tataw. Nak under the table, p main jauh2.. p nyorok2 bawah pokok lagi baik sebab memang tak dek pekdahnyer kalau dekat sini.. political power dinafi ler memang wujud, tapi keje tetap kena ikut laluan betul.

Pasni kalau aku berjaya follow sampai habis projek2 yang aku kena monitor tuh...sure rasa macam best... raser macam ader la achievement.. padahal time constuction tuh... tah haper benda dah yang happen dekat aku kot... nak buat macamana...halal jek lah sementara belum kena pindah ni.