Wednesday 16 September 2009

Beg naik haji

PART 1

Since before kol lapan lagi budak2 ni dah bertengek kat meja aku... mentang2 mood holiday dah on... lebih setengah jam juga kitaorang melepak... hahaha... bos pon join sekali, itu yang paling tak tahan tu. Member yang ganti ibu ngan ayah dah start lapor diri hari ni...

Dekat kol 9, aku ngan bos bertolak pegi Ampang.. aku berjayalah pasang testing equipment yang busuk tuh... busuk gila. Aku ngan bos duk mengusik konsultant yang bawak kitaorang sebab dia yang kena usung beg tu dari opis. Gelak dia bila dengar citer pasal beg tuh. Beg tu besar mengalahkan beg aku balik kampung. Yang tak tahan time testing tadi... bukan aku yang amik reading, tapi bos aku.. berani aku! Aku tak bersalah bah... aku g amik reading2 lain ok. Balik, bos suruh konsultant tu turunkan depan opis jek... dia kater tak per la, biar dia jek bawak naik beg tu. Petang tadi aku story la ngan senior aku pasal tu... gelak dia... aperlah ko ni kater dia.. hahaha... Aku pompuan.. aderla excuse ;p

Sampai mv dah tengahari.. aku g la bejalan2 cari pasal dekat carrefour.. besok macam malas plak nak kuar... so, aku shopping hari ni la.. beli kueh2 sket. Time nak balik tadi... aku g la jumpa budak2 ni g minta ampun & maaf kot2 aku berdosa banyak kat dorang.. aku taww ok! Bos aku mengusik aku suh bawak beg naik haji tu balik kampung sebab mcm banyak sangat jek barang2 aku katernya... hahahaha...


...inilah beg naik haji kitaorang...


**********************************************************
PART 2

Baru jek balik kelas.. letih amat hari nih padahal yang sungguh2 buat testing tadi bos aku.. ampunnn bos! Bos aku tu dalam pada suka buat lawak, garang jugak orangnya... lagi plak anak dia sumer lelaki. Siaplah ko kalao dia hangen... aku pun gerun.

Sampai2 umah.. takder mood nak buat apa2. Aku time dah nak sampai kitar nih, mulalah sakit. Selesma lah.. pening la.. badan over heating la.. macam-macam. Besok aku dah start cuti... nak packing & kemas umah sket. Aku pelik kat umah ni... kat ruang tamu jek cantik, kat dapur bersepah. Ada sekali tu, ada plak yang tampal notis suh susun kasut elok2.. macam budak2. Dia tampal note tu, aku pun balas gak ngan silent treatment.. aku simpan sumer kasut aku yang takat berapa pasang tu jek. Tak kira lah saper yang buat sepah, aku malas nak terlibat.

Yang pelik tu, tang tu nak kira sangat... dapur bersepah tak pula jadik hal. Bukan takat sepah, comots, momots, berulat pun ader. Sampah dalam plastik jer, ngeri aku nak kater. Since tu aku asing sampah aku... tak tahan la kiter jek jadi barua tukang buang sampah... sampah kering tak per lagi. Tu belum lagi aku dengar ura2 nak tampal duty rooster ari tu... kelakar plak. Kalo ikhlas nak buat keje tu, buat jek lah... tak yah kalut orang lain tak buat.

Dulu dekat LA, since aku keje hari Sabtu & housmate aku plak tak keje... boleh kater every Saturday tu dia yang akan sapu & kemas umah.. tak komplen langsung pun. Kalau aku tengok dia tak buat, aku cover la pulak. Tapi yang pasti, kitaorang nyer dapur sentiasa bersih sebab lepas masak jek, sure kitaorang kemas punya. Since aku pindah, ex hosmate aku tu pun dah tak cari hosemate baru... susah nak cari yang sekepala katanya... tapi memang betullah. 4 tahun kitaorang serumah... sedih gak time nak pindah hari tu. Dia yang lebih2 excited time aku dapat offer gomen.. panjang berjela gak nasihat dia.. hahaha.. ops! aku baru perasan yang aku terlupa nak balas sms dia last week... tengok! punya teruklah aku ni sekarang. SMS orang berzaman nak jawab... call tak yah cakap lah... mmg tak berangkat, apa lagi nak tengok list miscall yang berderet. Nasib lahhh...