Tuesday 15 September 2009

Ari yang penuh

Hari ni macam2 yang berlaku... ish ish ish...

Pagi tadi before nak pegi meeting... bos serahkan borang pink dekat aku. Kalau saper2 pernah tengok Meteor Garden ker, Boys over Flower ker... Hana Yori Dango ker... sure taw pasal kad merah yang geng F4 akan issue kalau dorang menyampah dekat someone tu.. Tapi aktuali, kalau dalam gomen memang wujud la benda tuh. Tapi kad tu kaler pink & dalam bentuk surat yang salah satu daripada isinya memberitahu yang si anu nih kena transfer..

Saspen juga... kot2 aku kena transfer juga macam ibu ngan ayah. Tapi surat aku tu bukan dalam sampul plak. Time bos bagi tuh, kitaorang ramai2 tengah meeting @ borak2 sebab masing2 dah on holiday mood. Jeng! Jeng! Jeng! la... rupanya surat tu bagitaw yang butiran gaji aku dah dibetulkan dari sandaran. Chet! Bos aku pun saspen, kot2 la ader lagi budak dia yang nak kena transfer...

Kol 9 lebih, g meeting dekat Sg Buloh.. since aku yang kena amik alih projek ni dari team senior aku pas nih. Bila sampai part Mechanical... nak ketawa kitaorang dengar pasal servis mekanikal yang ada. Acon split unit sebijik jer, fire fighting pakai portable type 14 bijik... hahahahahha... buang karan jek datang sikitlah punya jauh. Kelakar giler...

Balik dari meeting tuh... dah tengahari.. aku pegilah merayau2 kat bawah opis before naik. Petang, senior aku kater nak minta tolong. Besok dia nak suruh aku tolong dia g buat testing and comm. Dahlah dia nak suruh aku g sorang & minta consultant dia g amik aku.. saspen i nak g berdua... kang aku pengsan sebab...ehem! hahahah... nasib bos aku nak pegi sekali. Kalau tak... hehehe...

Petang tu aku bertungkus lumus belajar macamana nak pasang testing equipment. Kalau kat opis ni, saper yang guna alat tu kononnya nak pegi naik haji. Apa taknya... beg dia sikit punya besar. Sebijik macam beg orang pegi haji... dah lah bau dia busuk... nak muntah aku dibuatnya.

Malam plak g berbuka dekat The Garden Hotel... wallahhh...memang marveles. Makanan pelbagai type... sebut jer nak aper. Lobster... ketam... fresh pulak tu... belum japanese food... dan banyak lagi lah. Aku sampai tak tahu nak makan yang mana dah sebab banyak sangat... sok2 lah baru aku upload gambar.

Kat table aku tuh... still ader la tempat yang kosong selepas di isik oleh kitaorang berlima. Ader la 4 orang mamat ni datang & duduk kat situ. One of this guy duduk selang sekerusi dari aku remind me of someone... my ex. Sebijik amat... cuma mamat ni tinggi sket, putih & kurus... alamak... memang samalah.. cuma mungkin dia comel sikit lah.. hahaha... nama pun dah dekat2... ish! ish! ish! tapi memang sebijik... aku ader la amik gambar... tapi bukan gambar dia okek... gambar makanan yang dia amik jek... hahahaha... nasib aku tak tenung lamer2... yelah...nak pastikan kesamaan dorang... karang mamat tu ingat aku giler ker aper... kekekekek

Sampai2 rumah, housemate aku bagitau... sorang lagi hosmate aku disyaki H1N1 pas balik dari Hong Kong hari tuh... laaaa... kitaorang dekat umah ni mmg kalau tak berjumpa beberapa hari tu.. tak lah rasa pelik sangat sebab memang selalu. Tak sangka la pulak dia kena kuarantin..