Monday 19 October 2009

Train girl

I am inside the train.. And so dangg sleepy. I overheard this couples talking about language. The girl complained that she could not understand her friend dialects and it was very difficult. Mm.. Languages are unique. For Malaysian who said they cannot understand dialect like Kelantanese, Terangganu, Negeri Sembilan etc were like 2000 late! Hello, dont just simply say you could not understand them at all. Just say, it was hard or difficult to understand. Where is your one Malaysia spirit people?

Hmm.. I am so dang dang dang sleepy. Can i not go to work, please? I slept with the door open because i worried about ventilation thing.. Haha. I am a bit paranoid now days. I questioned almost like, everything! When i entered a building, i started to think about where is the fire safety route, did i sit under return or supply duct, what were all those equipments, what type of each mechanical system they were using for the building etc. See? I never bother about all that before.

******************************************

A tiring day it is. This uncle in front of me aa.. Veli old but still eat2 m&m and make me jeles. Aiyaaa. I should get one after i reach home. I went no where today but i spent half day in a meeting. Tomorrow i also have to attend meeting at Shah Alam, and the day after at Cheras. Thursday not yet included in my program. My B Bos gave me green light to excuse myself tomorrow. Yeay! I have lots to do yar.. Let AF2Senora go alone rather than sleeping2 at the office. Ops. Iklan. Ada budak comey tumpang bertanya kat aku. Alolo.. Comey botu budak nih. Buleh aku bubuh dalam akuarium buat anak ikan. Haa.. yang pak arab ni duk jeling2 aku, pehalll! Aku taw la aku kuit.. Hahaha

Citer pasal AF2. Ada ke patut ari 2 dia tido dalam bilik meeting. Lama plak tu. Poyo incik tu. Dia ada kata hari tu, duduk dekat opis kitaorang ni terasa cepat jek masa berlalu. Haa.. Taw xpe. Takde nyer la perasan time tu berlalu... esp aku.. dah kater balik kol 4.30 kannn

Aku nak citer pasal senior aku plak. Dia ni boleh kata la hari2, every morning dia akan panggil nama aku or nama yang dinamakan beliau kepada aku yaktu Matahari. Aku pegi beli dvd cetak ompak dulu. Nantilah aku sambung.

******************************************

Sambung citer senior aku, RonSenora. Ari ni dia tiba2 berangin ala2 AF1Senora dan incik Romeo-must-die. Ok, kat opis selain ada  bos A, B. Aku ada signiur AF1, Ron, AF2, B dan R... Dauz dan ZA, kakak I dan adik S. Kenapa aku guna nama samarang? Ahahah.. suker ati aku la kann.

Sumer ader 12 worang. Datang keje or balik keje... RonSenora ni sure akan tegur punyalah sebab aku duduk seblah cubicle dia. Tapi tadi dia kata aku lawa ari ni. Cerita aku ni bukanlah berkaitan dengan betapa comel dan lawanya aku..Buekk!! Bukan juga seperti apa2 yang anda pikirkan.. hahaha. Kalo dia yang ngusik cenggitu, aku raser cam pelek la. Lainlah cam AF1... yang tu memang dasssarrr.

Bos A aku ari tu, tak der angin, tak der ribut, ader ker dia suh aku cepat2 lah khawin. Dan, aku juga pernah memperanjatkan (Amaran : Kesalahan Tatabahasa ok!) orang-orang tuha pasal debat bab kawen ni. Tak lah berdebat ponn, budak degill macam aku memang tak kalah punya, tambah2 ngan pokcik2.. haha.. Kalo mokcik2 aku surrender.. dorang lagi terror dari aku. Amikk korang. Aku dahlah sorang pompuan.. Janki (jantang+laki  orang) ni kadang2 bergurau lebih2. Aku adu gangguan seksuali pendengarann karangg...haaa... yang duk suruh aku kawen tuh,korang nak kawen ngan aku ker aper ker? 

Kalau terkeluar lawak2 yang menyakitkan pendengaran aku yang sememangnya sensitif dengan perbualan berunsur biru nih, apa yang aku boleh buat cuma pekakkan telinga jek la. Buat macam tak dengar cerita dorang. Kalau aku bagi reaksi, even sikit pon... lama2 jadi bukit pla. Dulu pon masa kat LA, kalau ada geng2 kepala kuning & biru nih.. aku tak respond langsung. Jangan kan nak bertegur sapa, tengok muka pon aku malass. Aku anggap dorang macam kuman yang aku tak nampak jek.. eww! penyakit.