Thursday 29 October 2009

Trip to Riverside

Entrepreneur :
BBos

Destination :
Riverside

Members :
1. RSenora
2. Adik
3. Me
4. Dauz
5. ZA
6. AF2

Trip Chronology :
BBos : Saper nak ikut pegi makan dekat Riverside?
AF2 : (Sengih)
BBos : AdikA.. nak pegi?
Adik : (Pon sengih)
BBos : Ha.. nak pegi? (Point dekat aku)
Aku : Riverside tu kat ner ncik?
BBos : Sebla MV jek
Aku: Buleh jek  kalo beramai2

Aku : Jum, gi riverside
Dauz : Kat ner?
Aku : Ntah. BBos nyer plan

Aku : Jum, g riverside
ZA  : Buleh. Saper belanja?
Aku : (Sengih)

Aku : Jum, makan di Riverside
RSenora: Buleh sajaaa

(APSAL AKU YANG SUNGUH2?)

Setelah tiba di destinasi yang dituju.

ZA: Aku ingat ader orang belanja sebab yang mengajak tu ko
Dauz --> (Senyap sebab kepanasan dan keletihan berjalan jauh)
Adik : Haha. Saya tak pernah pula sampai sini (Dlm loghat utara pekhat)
RSenora : Mari kita tinggal sini (sebok carik rumah)
AF2 : Pas ni kita g melawat2 kat dalam area perumahan (Sebok gak cari rumah)
BBos --> Orang yang kena kutuk sepanjang jalan.. hahaha. Tapi kerana beliau poyo, beliau jua tergelak sama
Aku : Hahahaha... panas ncik!

Ramai-ramai --> Ngintai ke opis dari riverside yang sebenarnya hanya longkang side sambil berjenaka tentang ABos. Teruk tol, harap BBos tengok2kan kitaorang, tapi BBos plak jadi kepala geng ular.. haha

Sepanjang dari opis, sampai balik opis kitaorang still gelakkan BBos dan BBos pon gelakkan kitaorang jugak.

Macam nilah nasib aku pompuan sorang2. Kadang2 seronok juga. Kalau time sarapan, RonSenora la orang yang paling sebok ajak sumer orang turun. Kalau aku kater dah minum, dia akan paksa gak aku turun sarapan skali. Mungkin kecian la tu sebab aku sorang lepas ketiadaan ibu. Ada one day tu, dia g site dekat Sarawak. TA aku pun cuti. Dauz pun cuti. Besoknya aku ingat dorang takder lagi. Time aku balik dari tapau, terserempak plak ngan RonSenora. Besoknya tu dia ajak aku sarapan & kater "hari ni kita minum di bawah aa, teda lagi minum di atas". Prihatin sungguh! Budak2 technician kitaorang yang kena transfer g cawangan lain tu pun, everyday dia akan call ajak minum.